Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Campercontact haalt geld op voor Europese groei

Campercontact haalt geld op voor Europese groei

Campercontact heeft een investering van twee miljoen euro opgehaald om als scale-up verder te groeien in Europa. Deze kapitaalinjectie is verzorgd door Airbridge Equity Partners. Campercontact, dat is ontstaan uit de NKC, verbindt camperaars en camperplaats-aanbieders met elkaar.

"Deze investering luidt een nieuw hoofdstuk in voor Campercontact,” aldus Jorian Keij, CEO van Campercontact. " Wij geloven dat de beste camperavonturen beginnen met betrouwbare en toegankelijke informatie. Door een uitgebreid netwerk, kapitaal en knowhow van de markt stelt Airbridge Equity Partners ons in staat onze plannen te versnellen en deze belofte verder uit te bouwen .”

Afsplitsing van NKC

Campercontact splitste zich eerder dit jaar af als onderneming van de NKC, Europa's grootste camperclub en tevens investeerder in Campercontact. "De NKC is blij te zien dat Campercontact, een belangrijke speler voor camperaars in Europa, zich met deze financiering versneld kan ontwikkelen," zegt Stan Stolwerk, directeur-bestuurder van de NKC. "Deze stap versterkt onze gedeelde doelstelling om camperreizen toegankelijk, betrouwbaar en plezierig te maken voor alle camperaars.”

Investeren in dienstverlening aan campings en camperlocaties

Met meer dan een miljoen camperreizigers biedt Campercontact een betrouwbare bron van informatie voor het vinden van overnachtingsplaatsen. De community draagt bij door nieuwe locaties toe te voegen, reviews te schrijven en gedetailleerde camperroutes te gebruiken. Naast de Business-to-Consumer component zal Campercontact verder investeren in dienstverlening aan campings en camperlocaties in Europa, waardoor beheerders van overnachtingslocaties direct boekingen kunnen ontvangen via het platform en gebruikmaken van functionaliteiten voor meer zichtbaarheid.

Opbouwen actieve community

Robin Rensen, Investment Director bij Airbridge Equity Partners, licht de investering toe: "Het opbouwen van een community is niet alleen bijzonder tijdrovend en waardevol voor gebruikers, het is vaak ook de enige manier om de uitdagingen op te lossen waar alle gebruikers van Campercontact zich gezamenlijk voor inzetten. Deze actieve community en een gepassioneerd team, stelt Campercontact in staat de standaard te worden voor de toekomst van camperreizen. Door de innovatieve roadmap betrekken we camperplekeigenaren nog intensiever, om zo de hele community en de daaruit voortkomende oplossingen samen te brengen.''

Over Campercontact

Meer dan een miljoen camperliefhebbers gebruiken Campercontact in alle seizoenen om een overnachtingsplek te vinden. Met geavanceerde filteropties vinden zij altijd een camperplaats of camping die bij hen past. De ruim 40.000 locaties in 58 landen zijn verzameld door de gebruikers zelf. De apps zijn te downloaden voor Android via Campercontact - Camperplaatsen - Apps op Google Play en voor iOS-gebruikers via Campercontact in de App Store

Over NKC

De NKC is met haar 65.000 leden de grootste camperclub van Europa. Sinds haar oprichting in 1976 biedt de NKC inspiratie en kennis voor alle camperaars in Nederland én Europa. De NKC heeft een breed aanbod van camperreizen, specifiek op de camper gerichte verzekeringen en technisch advies. Daarnaast behartigt de NKC de belangen van alle camperaars op het terrein van duurzaamheid, wet- en regelgeving en de ontwikkeling van camperplaatsen in Nederland.

Over Airbridge

Airbridge Equity Partners is een hands-on investeringsmaatschappij, opgericht door ondernemers, welke investeert in technologiegedreven bedrijven in Europa. Samen met de oprichters en management van schaalbare early-stage bedrijven, proberen we met praktische ervaring en genuanceerd perspectief groei te realiseren en bedrijven naar een volgende fase te brengen.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campers, kampeerauto's, camperplaatsen, campings, platforms

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.