Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie. "Het mooie voor de nieuwe projectleider is dat je een breed aantal projecten mag oppakken. Of het nu om de vitaliteit van vakantieparken gaat, het begeleiden van processen om tot een beleidsvisie te komen of een draagkrachtonderzoek onder inwoners, je kunt er bij ons mee aan de slag,” meldt senior adviseur en partner van het bureau Tinco Lycklama. De brede vrijetijdseconomieDie nieuwe projectleider moet wel houden van de breedte in het vakgebied. Afgelopen zomer werd het Goois Natuurreservaat geholpen met een nieuwe visie. Compleet onderbouwd hoe recreanten de fietspaden beleven en waarderen. Lycklama is ondertussen volop actief voor de Agenda Natuurinclusief. En bij gemeenten leven continue vragen over de vitaliteit van vakantieparken. Tussen al die uitdagingen moet de nieuwe projectleider kunnen schakelen tussen onderzoek en toepassingen. ‘Van het woordje ‘onderzoek,’ en vooral de concrete toepassing daarvan, maakt je hart een sprongetje, maar je bent ook praktijkgericht, want jij weet hoe je onderzoeksresultaten moet vertalen naar concrete adviezen,’ meldt het bureau. Bij alle projecten zal de grote trend in recreatie opduiken; duurzaamheid. Tinco tot slot over impact maken in de sector: "In diverse projectteams werken we als bureau aan dat wat ertoe doet; het creëren van een vitaal en gezond vrijetijdslandschap in balans met de leefomgeving.” Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan online de vacature. Ben je dan nog steeds enthousiast? Neem dan contact op met Tinco Lycklama: lycklama@ruimteenvrijetijd.nl / 06 53383550 of Jan Jaap Thijs: thijs@ruimteenvrijetijd.nl / 06 51174193
Topics:Beleid, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: toerisme, recreatie, vrije tijd, leisure, onderzoek, advies, vacatures
|
|
24/06/25
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.
|
24/06/25
De inschrijving is geopend voor de Horecava Awards 2026. Deze prestigieuze prijs bekroont vernieuwende producten, diensten en concepten die de horeca daadwerkelijk verbeteren of vernieuwen.
|
20/06/25
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
|
18/06/25
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
|
18/06/25
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
10/06/25
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|