Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Industry Fair NHL Stenden druk bezocht

Industry Fair NHL Stenden druk bezocht

Op woensdag 29 november bezochten ruim 1.000 NHL Stenden-studenten het WestCord WTC hotel in Leeuwarden voor de Industry Fair. De fair is een stagebeurs, waar studenten van drie vrijetijdsopleidingen zich oriënteren op een stageplek, maar ook kunnen netwerken met de bijna 100 aanwezige bedrijven uit binnen- en buitenland.

De Industry Fair was voor studenten van de opleidingen Hotel Management School, Leisure & Events Management en Tourism Management.

Bedrijven verrast door vragen studenten

Ellen van der Spoel, werkveldcoördinator van Tourism Management, kijkt terug op een geslaagde dag: "Bedrijven waren verrast door wat de studenten vroegen. Ze waren recht door zee en wilden echt weten wat zij gaan leren bij hun bedrijf. Voor studenten is er geen betere manier om te oefenen in het netwerken met bedrijven als het op zo’n manier op hun pad wordt gebracht.” Er werden ook daadwerkelijk stageplekken bemachtigd: "Een van onze Associate degree studenten had een speeddate met het Hyatt hotel. Ze was bloednerveus, maar na het gesprek had ze een grote grijns. Hyatt had haar een stage in Abu Dhabi aangeboden!” Een succesvolle dag dus, voor zowel bedrijven als studenten. "Dit smaakt naar meer!”, aldus Van der Spoel.

Het moment om talent te ontmoeten

Ook Stephanie van Oorschot, Industry Relations Officer bij Hotel Management School Leeuwarden en mede-organisator van de beurs, was tevreden: "We hebben goede reacties gekregen op het feit dat we de drie opleidingen gecombineerd hebben. Dit is voor bedrijven hét moment om talent vanuit de hospitality-, leisure- en eventbranche te ontmoeten. Het was een geslaagde test om te kijken hoe we hier op de lange termijn meer mee kunnen.”

Duitse bedrijven

Een van de bedrijven op de Industry Fair is het Duitse Proske, een organisator van corporate events over de hele wereld: live, online en hybride evenementen in vooral de gezondheidszorg en techniek. Lisa Höckh, People Operations Generalist bij Proske: "Ik begin het gesprek vaak met de vraag: ‘Wat spreekt jou aan binnen ons bedrijf? Waar wil je meer van weten?’” Proske zet geen specifieke stageplekken uit richting studenten, want er is vaak plek binnen het bedrijf. "En is dit niet het geval, dan schakel in met collega’s en vinden we ergens een plek. De studenten die ik op de fair heb gesproken zijn heel open en weten wat ze willen. Daarbij komt nog dat het niveau van de studenten hoog is en dat zie je terug in hun motivatie en enthousiasme om aan de slag te gaan.”

Veel aanloop bij Landal GreenParcs

Landal GreenParks heeft op de beurs veel aanloop. Henri Meringa, General Manager bij Landal GreenParks: "Met 300 parken en kantoren verspreid over onder andere Nederland, Duitsland, Denemarken en Engeland kennen de meeste studenten Landal GreenParks. We hoeven dan ook weinig aan promotie te doen.” Landal GreenParks is vooral aanwezig om informatie te delen met studenten over de vele mogelijkheden die het bedrijf biedt. Met een toekomst gericht op AI, digitalisering en automatisering, die ook binnen Landal GreenParks een rol spelen, zijn ze een aantrekkelijke stageplek voor studenten. "Het is leuk werk, maar geen zwaar werk. Dat is een mooie combinatie.”

Trefwoorden: opleidingen, onderwijs, toerisme, leisure, horeca, evenementen, verblijfsrecreatie

CELTH




||| Nieuws |||

25/08/25
Brabant zet in op authentieke beleving met landelijke campagne
Brabant Partners lanceert vandaag een landelijke campagne die het veelzijdige karakter van ‘Goed Leven in Brabant’ centraal stelt. De campagne nodigt mensen uit om hun eigen invulling van goed leven te delen, wat resulteert in een kleurrijk en oprecht beeld van de provincie.
22/08/25
Exclusief voor leden
Snellere introductie Community Card
Insiders lanceert Community Card: een alternatief voor risicovolle tegoedkaarten. Met de Community Card kunnen DMO's, ondernemers en gemeenten vrijetijdsaanbod flexibel aanbieden aan verschillende doelgroepen.
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
18/08/25
750 Ajax shirts met SAIL embleem
Voetbalclub Ajax en SAIL 2025 slaan handen ineen voor een bijzondere samenwerking. Speciaal voor de jubileumeditie van SAIL brengt Ajax een gelimiteerde versie van het uittenue 2025/2026 uit, voorzien van een exclusief SAIL 2025-embleem.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...