Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Industry Fair sterke samenwerking in NHL Stenden

Industry Fair sterke samenwerking in NHL Stenden
Aantal standhouders is verdubbeld. Foto: Ronnie Zeemering.

Een springplank voor de carrière noemt Hogeschool NHL Stenden de Industry Fair op woensdag 29 november. Door een sterke interne samenwerking is er veel vernieuwing te vinden op deze beurs waar werkgevers de talenten spotten.


Op woensdag 29 november vindt een extra grote editie plaats van de Industry Fair. Honderd (inter)nationale werkgevers uit de hospitality-, leisure- en toerismebranche presenteren zich in het WestCord WTC Hotel in Leeuwarden aan meer dan duizend studenten van NHL Stenden Hogeschool. De Industry Fair is een innige samenwerking tussen Hotel Management School LeeuwardenLeisure & Events Management en Tourism Management van NHL Stenden. Dat maakt deze editie krachtiger dan vorige banendagen.

Grote internationale hotelketens zoals Accor, Hilton en Intercontinental Hotels Group en landelijke en regionale hospitality-, leisure- en toerismebedrijven zoals De Krim Texel, Landal GreenParks, RAI Amsterdam en WestCord hotels pitchen wat zij te bieden hebben aan de werknemers van de toekomst. Stenden laat aan NRIT weten dat de rollen omgedraaid zijn. Waar voorheen de student richting het bedrijfsleven ging om zich te oriënteren op stageplekken of carrièremogelijkheden, gebeurt dit nu andersom. "Het bedrijfsleven komt naar de student toe. Bedrijven zien echt de toegevoegde waarde van een beurs als dit en zitten te springen om talent.”


Ontmoet je toekomst

Bij de Industry Fair staat ontmoeting centraal. Tijdens het event kunnen studenten kennismaken met bedrijven via pitches, speeddates en netwerkgesprekken. Zo oriënteren ze zich vast op een stageplek. Dat ziet ook Melissa Fuller, directeur van de academie Leisure & Tourism: "Deze Industry Fair is niet zomaar een evenement, het is een springplank voor aankomende carrières. We bieden niet alleen een beurs, we bieden een toekomst.”

Marco ten Hoor, academiedirecteur Hotel Management School Leeuwarden, ziet de fair als "de ultieme plek voor studenten om te oriënteren op een stageplek en voor de industrie om kennis te maken met nieuw talent.”

Verdubbeling standhouders

Hotel Management School Leeuwarden organiseert de beurs dit jaar voor het eerst samen met opleidingen Leisure & Events Management en Tourism Management. Daardoor is er een verdubbeling van standhouders gerealiseerd ten opzichte van de Industry Fair van 2022. Studenten kunnen zich nu nog beter oriënteren op hun vervolgstappen. Er is veel overlap en synergie tussen de sectoren, dus een logische verbinding. Dat is een positieve ontwikkeling voor het vakgebied. Het is  een kans om de aantrekkingskracht van de branche in de breedte te verhogen, zodat talenten behouden kunnen worden voor hospitality. De branche heeft veel facetten. "Het is belangrijk dat we dat aan de studenten laten zien. Daarom zijn veel verschillende sectoren vertegenwoordigd op de Industry Fair, naast hotellerie bijvoorbeeld ook consultancy, congress & events en touroperators,” meldt de hogeschool.

In de organisatie zijn mooie details te vinden. Tijdens een gesprek en informatie over een carrière wil je niet gestoord worden door honderden andere studenten. Er is een plein op de beursvloer waar company pitches plaatsvinden. Vertegenwoordigers van de bedrijven en studenten dragen een silent disco koptelefoon, zodat ze niet gestoord worden. De studenten kunnen ook zelf leren van deze Industry Fair. De Fair is opgezet als een echte beurs, zodat studenten ook als een event ervaren en daarbij meehelpen van begin tot het eind.

Datum: woensdag 29 november
Locatie: WestCord WTC Hotel, Heliconweg 52, 8914 AT in Leeuwarden
Tijd: 9.30 - 16.15 uur


Trefwoorden: banen, werk, carriere, Stenden, toerisme, leisure, hotel, hospitality, onderwijs

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.

||| Agenda |||

25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...