Vandaag is de eerste dag van de Recreatie Vakbeurs 2023. NRIT maakt in
samenwerking met de beursorganisatie een dagjournaal. In dit eerste journaal
Geert Dijks (HISWA-RECRON), een mooie pod, wat licht en geluid betekent voor
vakantieparken en waarom moet je kinderen uitdagende speelomgevingen bieden.
De beurs biedt drie dagen lang alles wat je nodig hebt voor campings, attracties,
vakantieparken en recreatielocaties. Geert Dijks, directeur HISWA-RECRON,
meldde aan onze redactie dat het nog niet is gedaan met het plan om logies naar
een hoger btw-tarief te brengen. Daarom openen we met dit onderwerp omdat het alle
bedrijven kan raken die overnachtingsmogelijkheden aanbieden. Pieter Omtzigt is de bedenker van de btw-verhoging.
Je kunt nog de Recreatie Vakbeurs 2023 bezoeken op woensdag 15 en donderdag 16 november. Je kunt je hier gratis registreren als vakbezoeker.
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.