Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Zonbestemming Curaçao en duurzaam ondernemerschap in toerisme

Zonbestemming Curaçao en duurzaam ondernemerschap in toerisme
Foto: Broer en mede-ondernemer Kenneth Asporaat en Atilay Uslu plantten symbolisch een palmboom. Foto: Corendon.

Met de aanplant van een aantal bijzondere palmbomen kondigde touroperator Corendon gisteren aan dat zij 1 Antilliaanse gulden per passagier naar Curaçao doneert aan Hòfi Mango, een voormalige plantage en inmiddels beschermd natuurgebied op het eiland.

Het door Jandino Asporaat aangekochte park is niet alleen een natuurpark, maar ook een locatie met als doel om de zelfredzaamheid van de inwoners van Curaçao te verbeteren. Corendon wil met deze samenwerking niet alleen haar betrokkenheid bij de lokale gemeenschap benadrukken, maar ook helpen om de prachtige natuurlijke omgeving van het eiland in stand te houden. Met de jaarlijkse donatie kan Hòfi Mango het park uitbreiden en verder ontwikkelen. Het geld wordt onder andere gebruikt voor het onderhouden en aanplanten van inheemse bomen en plantensoorten in het park.

Duurzame ontwikkeling bestemming

Atilay Uslu, oprichter van Corendon: "Curaçao is een prachtig eiland en we willen op deze manier bijdragen aan de duurzame ontwikkeling van de bestemming. Hòfi Mango is voor onze klanten een interessante trekpleister. Ze kunnen er leren over de geschiedenis van het eiland en over de waarde van de bijzondere natuur hier. Tegelijkertijd is het park een broedplaats voor economische ontwikkeling voor lokale inwoners, met opleidingen voor hoveniers, scholenprogramma’s en plannen voor het verbouwen en verkopen van groente en fruit. We kijken uit naar een - letterlijk - vruchtbare samenwerking met Jandino en zijn Hòfi Mango."

Corendon moedigt ook haar passagiers aan om vrijwillig bij te dragen. Dit kan tijdens een bezoek aan het park of via de website van Hòfi Mango, www.hofimango.com. Jandino Asporaat: "De donaties kunnen we goed gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld nog plannen voor verbeterde opvang van regenwater, de aanleg van nieuwe tuinen en een locatie voor culturele activiteiten. Alles met als doel om de inwoners van Curaçao verder te helpen en om de bezoekers op het eiland een onvergetelijke ervaring mee te geven; dat is wat ik hiermee wil bereiken."

Trefwoorden: toerisme, bestemming, duurzaam toerisme, bewoners, profijt, natuur

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.

||| Agenda |||

25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...