Leiden Convention Bureau (LCB) heeft een nieuwe editie van de Congresfilm
uitgebracht. Met deze Congresfilm wil het LCB congresorganisatoren inspireren
en hen verleiden hun event in Leiden te organiseren.
Ook de congresbrochure is vernieuwd. Deze brochure wordt iedere twee jaar
actueel gemaakt. Tegelijkertijd zet Leiden ook meer in op de New Dutch aanpak. ‘Met
de beweging New Dutch laten we samen met het NBTC en de Rijksdienst voor
Ondernemend Nederland een hele andere kant van Nederland zien. Als aanvulling
op waar we al om herkend worden. De rijke historie van Leiden, is de bodem
geweest voor baanbrekende ontdekkingen in het Leiden van nu. Van innovaties op
het Leiden Bio Science Park tot pilots en onderzoeken van Universiteit Leiden
en LUMC. Juist die verhalen gaan we (inter)nationaal vertellen met ‘That’s New
Dutch’,’ meldt Leiden Marketing.
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.