Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-09-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Hilton beste werkgever in de Europese hospitalitysector

Hilton beste werkgever in de Europese hospitalitysector
Afbeelding van Bruce Emmerling via Pixabay

Hotelketen Hilton is door Great Place to Work in zijn lijst van Best Workplaces in Europa 2023 in de categorie Multinationals uitgeroepen tot de beste werkgever op het gebied van gastvrijheid en als nummer 3 van alle branches. In deze tijd met een lastige arbeidsmarkt is goed werkgeverschap belangrijk. 

In de landenlijsten behaalde Hilton in Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Portugal en Zwitserland de eerste plaats. In acht andere Europese landen stond de organisatie in de top 10. De Hilton hotels in Nederland staan op de achtste plek op de lijst van Best Workplaces Multinational.

David Kelly, Senior Vice President Continental Europe bij Hilton: "We zijn enorm verheugd deze award te ontvangen, die onze toewijding aan een uitstekende bedrijfscultuur onderstreept. Onze investering in de loopbanen en het welzijn van onze werknemers is de kern van het succes van Hilton en de betrouwbare en vriendelijke service die onze gasten ervaren. Deze award onderstreept onze inzet voor diversiteit, gelijkheid en inclusie, onze inspanningen op het gebied van geestelijke gezondheid en onze kansen om te reizen. Het getuigt van de aantrekkingskracht van een carrière bij Hilton." Vorig jaar stond Hilton ook op nummer 3 in de categorie Multinationals in de lijst van Best Workplaces in Europe.

Over Best Workplaces

De rangschikking van Great Place to Work is gebaseerd op directe feedback van medewerkers en omvat diverse factoren zoals vertrouwen, bedrijfscultuur, inclusie, welzijn op het werk, perceptie van werk-privébalans en carrièrekansen. Van de 3.350 deelnemende bedrijven, zowel klein als groot, werden slechts 150 Best Workplaces in Europe geselecteerd.

Over Hilton

Hilton heeft meer dan 6.300 hotels verdeeld over 18 merken en in 118 landen. Wereldwijd werken er meer dan 166.000 mensen voor het hotelconcern. De missie van Hilton is "to be the most hospitable company in the world”, zowel voor hun gasten, medewerkers, eigenaren als de maatschappij. De visie van de organisatie is "to fill the earth with the light and warmth of hospitality”. In honderd jaar tijd groeide het bedrijf uit tot een van de bekendste en grootste hotelketens. Op 31 mei 2019 bestond de keten honderd jaar.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, hotels, werkgeverschap

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.