Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Travel Challenge levert banen op

Travel Challenge levert banen op
Reiswerk Travel Challenge 2023. Foto: Reiswerk.

Reiswerk, het arbeidsmarktfonds van de reisbranche, organiseerde in juni de Travel Challenge - een 5-daagse event van de reisbranche. Op het prachtige Fuerteventura kwamen 64 studenten, samen met experts van vooraanstaande reisbedrijven en het onderwijs, bijeen om innovatieve duurzame concepten te ontwikkelen voor bestaande kavels.


Deze getalenteerde studenten werden verdeeld in kleine teams, begeleid door zowel een onderwijsvertegenwoordiger als een expert van een deelnemend reisbedrijf. De nauwe samenwerking tussen de studenten en de reisbedrijven heeft buitengewone resultaten opgeleverd. Maar liefst 14 studenten zijn sindsdien hun carrière begonnen bij een van de deelnemende reisbedrijven, en er worden nog steeds gesprekken gevoerd.


Vandaag komen de studenten en de experts van de reisbedrijven, samen op de reünie om nog één keer herinneringen op te halen en het succes van het event te vieren. "De Travel Challenge op Fuerteventura is fantastisch verlopen. Dat nu blijkt dat zoveel studenten een baan of stage hebben overgehouden aan dit evenement, maakt het succes nog groter. We zijn daar bij Reiswerk enorm trots op”, zegt Esther, manager bij Reiswerk. "Het doel van de Travel Challenge is om studenten een inkijkje te geven in het werken in de reisbranche en hen te enthousiasmeren voor een baan in deze mooie branche, en dat is gelukt! De studenten hebben laten zien dat ze over de juiste kennis en vaardigheden beschikken om in deze sector aan de slag te gaan. De reisbedrijven hebben zich goed op de kaart gezet tijdens dit event!"


De studenten die een baan hebben gevonden, zijn duidelijk erg blij met deze kans. "Toen ik me aanmeldde voor de Travel Challenge had ik nooit gedacht dat ik nu zou staan waar ik sta; een onwijs mooie eerste ‘grote-mensen-baan’ bij TUI na m’n studie, waarin ik de sector nog verder mag verkennen en echt m’n plek kan vinden. Iets wat als recent afgestudeerde niet vanzelfsprekend is. De Travel Challenge heeft deuren geopend en me met de juiste mensen in contact gebracht voor een vliegende start van m’n carrière”, zegt Thijs van Toorenenburg, winnaar van de Travel Challenge 2023.


Reiswerk organiseert in 2024 de 10e editie van Travel Challenge en roept laatstejaars hbo/wo studenten én reisbedrijven op om zich in te schrijven. De organisatie wil met dit event bijdragen aan de ontwikkeling van een duurzame arbeidsmarkt.

Trefwoorden: reizen, werk, arbeidsmarkt, carrière, reisindustrie

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.

||| Agenda |||

25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...