Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Maastricht al klaar voor de wintermaanden van 2023

Maastricht al klaar voor de wintermaanden van 2023
Maastricht vraagt de gast om langer te genieten van de winterporgrammering. Foto: Maastricht Marketing | Hugo Thomassen

Maastricht Marketing heeft de programmering voor de wintermaand december 2023 rond. De visie; met veel lichtjes trek je een publiek aan dat houdt van stijl en winkelen. In november staat mode centraal. Nederland zit volop in de zomer maar de DMO heeft in grote lijnen de plannen al klaar voor de winter.


Magisch Maastricht Vrijthof

Het bekendste plein van de stad is het centrum in de wintermaanden tijdens het winterevent Magisch Maastricht Vrijthof. Van een grote schaatsbaan tot een reuzenrad met uitzicht over de stad, een authentieke Oostenrijkse Almhütte waar je op kunt warmen met een drankje tijdens de koude winterdagen en nog veel meer. Het zijn bekende succesnummers van de stad die weer worden ingezet.

 

Twinkelende lichtjes in alle stadsdelen

Niet alleen de binnenstad, maar ook de andere stadsdelen van het centrum van Maastricht zijn tijdens de wintermaanden gehuld in prachtige sfeerverlichting. Maak een wandeling in een romantisch decor met duizenden twinkelende lichtjes, monumentale gevels en klassieke kinderkopjes en laat je betoveren. Onderweg kun je stoppen bij winkels en boetieks om de mooiste kerstcadeaus te shoppen of ga naar een van de vele restaurants en cafés die Maastricht rijk is voor alles van een regionale lekkernij tot een gastronomische beleving.

De campagnevideo:


Past bij DNA van de stad, de Wereldlichtjesdag

Deze winter zorgen Cultura Mosae en Centrummanagement Maastricht voor een beetje extra sfeer in de stad. Onderdeel daarvan is de Wereldlichtjesdag op 10 december waarbij bezoekers een lichtje aan kunnen steken voor een dierbare en zo het moment kunnen koesteren. Op deze dag worden er ook optredens verzorgd door koren op verschillende locaties in de stad. Daarnaast mogen de sprookjesachtige winterconcerten van André Rieu op 15, 16 en 17 december natuurlijk niet ontbreken in de culturele agenda van deze winter. Het MECC Maastricht wordt voor deze concerten omgetoverd tot een winterwonderland.

 

November thema mode

Voorafgaand aan Magisch Maastricht vindt de 15e editie van FASHIONCLASH Festival plaats in Maastricht. Van 17 t/m 19 november tonen aanstormende ontwerpers en (podium)kunstenaars uit binnen- en buitenland hun kijk op de hedendaagse modecultuur aan het grote publiek. Maar Maastricht Marketing geeft een duidelijke boodschap mee aan het publiek, blijf langer.


Blijf een nachtje slapen

"Eén dag is veel te kort om winters Maastricht te ontdekken. Kies voor een meerdaags verblijf en neem eens echt de tijd om samen te genieten. Een wandeling door de prachtig verlichte straten, een smakelijk diner en een luxe hotelbed zorgen voor welverdiende rustmomenten in de drukke feestmaand. Zo wordt een bezoek aan Maastricht pas écht magisch,” meldt de woordvoerder en daar blijkt de positionering duidelijk uit.

 

Trefwoorden: winter, dmo, Maastricht, programmering, evenementen, hotel

CELTH




||| Nieuws |||

01/09/25
Horeca van vakantieparken en campings groeide met 6% (Q2-2025)
De horeca beleefde een groeisprintje in het tweede kwartaal van 2025 met 5,5 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van logiesverstrekking lag ook hoger, met 4,5 procent hoger. De omzet van eet- en drinkgelegenheden was 5,9 procent hoger.
29/08/25
15.000 hotels in Europa in massaclaim tegen Booking.com
Bijna 1.100 Nederlandse hotels sloten zich aan bij een Europese massaclaim tegen Booking.com, dat he...
19/08/25
Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Exclusief voor leden
Rol accountant verandert
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.