Geplaatst op: 19-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Provincie Groningen zoekt naar sterker verhaal

DMO & merk

Provincie Groningen zoekt naar sterker verhaal
De GRO show. Foto: Sebastiaan Rodenhuis.

Groningen heeft een sterk merk maar Marketing Groningen zet een creatieve campagne op om het nog sterker te maken. Dat resulteert in een verhaal over deze provincie en zijn hoofdstad.

Daarom wordt gezamenlijk gewerkt aan een sterker en positiever imago. Marketing Groningen heeft met honderden Groningers een verhaal ontwikkeld dat de unieke kracht van Groningen belicht. Dit verhaal laat duidelijk zien waarom er ‘niets boven Groningen gaat’. De kernboodschap is dat Groningen dé plek is voor positieve groei: "Gelukkig ben je in Groningen." Om dit verhaal zo effectief mogelijk te verspreiden, is het belangrijk om het met één stem uit te dragen.

 

Tweede GRO-show in het Forum

Woensdag 5 juli stond geheel in het teken van de tweede ‘GRO-show’. Het evenement met als doel om met één stem het verhaal over de kracht van Groningen uit te dragen. Op uitnodiging van burgemeesters Koen Schuiling en Adriaan Hoogendoorn waren vele bestuurders, ondernemers, inwoners uit de gemeenten Midden-Groningen en Groningen aanwezig. Naast inspirerende verhalen kregen de deelnemers de oproep om een vleugje Groningen toe te voegen aan zijn of haar verhaal. Iedere keer anders, aangepast aan de situatie of doelgroep, maar altijd met dezelfde kernboodschap.


Op www.toolsvoortrots.nl staan bouwstenen waarmee iedereen zijn of haar verhaal over Groningen kan vormgeven. Als vakgenoot s het natuurlijk interessant te zien hoe dit verhaal wordt doorontwikkeld. En hoe de boodschap van ‘positieve groei’ wordt gebracht.


Samen sterker

De GRO-shows worden georganiseerd door Marketing Groningen in opdracht van Nationaal Programma Groningen, het Akkoord van Groningen, de provincie Groningen en de gemeente Groningen. Na deze GRO-show volgt er nog een laatste editie voor de gemeenten Het Hogeland, Westerkwartier en Eemsdelta. Al eerder vond de eerste editie plaats in Oost-Groningen. Kijk voor meer informatie op www.gro-show.nl.   

Dit is het verhaal van Groningen zoals dat in januari 2023 werd gepresenteerd.

 

Trefwoorden: DMO, Groningen, merk, verhaal

CELTH
 








||| Nieuws |||

05/07/24
Ook na coronajaren blijven we wandelen
In 2023 liepen Nederlanders in totaal 6,9 miljard kilometer buitenshuis. Dat is 5 procent minder dan in 2022, maar bijna een derde meer dan in pre-coronajaar 2019. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.
05/07/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs legt zes dubbel court padelbanen aan
Wat als er weinig evenementen zijn en je hebt heel veel indoor vierkante meters over. En je wilt daar toch graag rendement uithalen? De Jaarbeurs ziet een gat in de markt voor padelbanen.
24/06/24
Koningin Máxima opent vernieuwde Museum Hindeloopen en het gloednieuwe VVV-bezoekerscentrum
Eén van de oudste musea in Friesland dat op 16 juli 1919 werd geopend als het Hidde Nijland Museum is vernieuwd en werd door Koningin Máxima officieel geopend op 18 juni.
07/06/24
Hoe tevreden zijn Nederlanders met hoeveelheid vrije tijd?
Binnen de Europese Unie scoort Nederland hoog als het gaat om de zogenaamde Brede Welvaart in het hier en nu. Dan staan we na Zweden op de tweede plek. Als we kijken naar de tevredenheid met de hoeveelheid vrije tijd, dan doen we het niet zo sterk.
03/06/24
Exclusief voor leden
8.000 meer bezoekers toegestaan voor Paleis Noordeinde en stallen
Van 17 juli tot en met 4 augustus 2024 is Paleis Noordeinde en de aangrenzende Koninklijke Stallen open voor publiek. In totaal kunnen 43.000 bezoekers, 8.000 meer dan vorig jaar, deze zomer het werkpaleis van de Koning bezichtigen.
31/05/24
Exclusief voor leden
Strategische alliantie voor agrotoerisme in Limburg
De Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB), Limburg Marketing en Coöperatie Platform Agrotoerisme vormen per 1 juni een strategische alliantie voor agrotoerisme.
30/05/24
Exclusief voor leden
Naar de bioscoop niet voor de film maar voor de sound
Naar de bios in je vrijetijd voor een film? Trend, de bioscoop ontdekt een nieuwe rol, die van podium voor muziek. Pathé voegt een nieuwe buitengewone beleving toe aan de programmatie. de bioscoopketen start onder de naam Sound Sessions een unieke reeks luistersessies voor muziekliefhebbers.
30/05/24
Exclusief voor leden
Efteling klantvriendelijkste bedrijf van Nederland, hoe scoort de rest van de leisure?
De Efteling is voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’. In de Top 75 staan 11 bedrijven in de categorie leisure waaronder veel dierentuinen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.