Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Provincie Groningen zoekt naar sterker verhaal

DMO & merk

Provincie Groningen zoekt naar sterker verhaal
De GRO show. Foto: Sebastiaan Rodenhuis.

Groningen heeft een sterk merk maar Marketing Groningen zet een creatieve campagne op om het nog sterker te maken. Dat resulteert in een verhaal over deze provincie en zijn hoofdstad.

Daarom wordt gezamenlijk gewerkt aan een sterker en positiever imago. Marketing Groningen heeft met honderden Groningers een verhaal ontwikkeld dat de unieke kracht van Groningen belicht. Dit verhaal laat duidelijk zien waarom er ‘niets boven Groningen gaat’. De kernboodschap is dat Groningen dé plek is voor positieve groei: "Gelukkig ben je in Groningen." Om dit verhaal zo effectief mogelijk te verspreiden, is het belangrijk om het met één stem uit te dragen.

 

Tweede GRO-show in het Forum

Woensdag 5 juli stond geheel in het teken van de tweede ‘GRO-show’. Het evenement met als doel om met één stem het verhaal over de kracht van Groningen uit te dragen. Op uitnodiging van burgemeesters Koen Schuiling en Adriaan Hoogendoorn waren vele bestuurders, ondernemers, inwoners uit de gemeenten Midden-Groningen en Groningen aanwezig. Naast inspirerende verhalen kregen de deelnemers de oproep om een vleugje Groningen toe te voegen aan zijn of haar verhaal. Iedere keer anders, aangepast aan de situatie of doelgroep, maar altijd met dezelfde kernboodschap.


Op www.toolsvoortrots.nl staan bouwstenen waarmee iedereen zijn of haar verhaal over Groningen kan vormgeven. Als vakgenoot s het natuurlijk interessant te zien hoe dit verhaal wordt doorontwikkeld. En hoe de boodschap van ‘positieve groei’ wordt gebracht.


Samen sterker

De GRO-shows worden georganiseerd door Marketing Groningen in opdracht van Nationaal Programma Groningen, het Akkoord van Groningen, de provincie Groningen en de gemeente Groningen. Na deze GRO-show volgt er nog een laatste editie voor de gemeenten Het Hogeland, Westerkwartier en Eemsdelta. Al eerder vond de eerste editie plaats in Oost-Groningen. Kijk voor meer informatie op www.gro-show.nl.   

Dit is het verhaal van Groningen zoals dat in januari 2023 werd gepresenteerd.

 

Trefwoorden: DMO, Groningen, merk, verhaal

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...