Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-07-2023
Auteur: Redactie
NRIT

EuroParcs introduceert nieuw animatieconcept met rondreizende teams

EuroParcs introduceert nieuw animatieconcept met rondreizende teams

EuroParcs introduceert een nieuw concept op een groot aantal parken. Verschillende animatieteams reizen deze zomer door heel Nederland om vrijwel dagelijks bijzondere activiteiten te organiseren, zoals Expeditie EuroParcs, een interactieve piratenspeurtocht, of een workshop kleding ontwerpen. Met het nieuwe concept Fun Heroes breidt de vakantieparkenspecialist het aanbod op het gebied van entertainment verder uit. 

De rondreizende animatieteams zijn de gehele zomervakantie (van 8 juli tot en met 3 september) actief op 36 vakantieparken van EuroParcs. Ook tijdens de herfst- en kerstvakantie zorgen de zogenaamde ‘Fun Heroes’ voor extra animatie op de parken. Er zijn in totaal 25 verschillende activiteiten in drie categorieën: sportief, creatief en show. De activiteiten richten zich zowel op jongere als oudere gasten. Na succesvolle pilots eerder dit jaar wordt het concept nu landelijk uitgerold.

Eet- en vuurpoef

"De Fun Heroes zijn onze nieuwe troef op entertainmentgebied”, zegt Martijn Dijkstra, Concept Developer Fun en Entertainment bij EuroParcs. "In de testfase reageerden de gasten erg enthousiast op de nieuwe activiteiten. Expeditie EuroParcs zorgt bijvoorbeeld voor een geheel nieuwe beleving. Bepaalde onderdelen van het bekende tv-programma Expeditie Robinson hebben we geïntegreerd in onze versie. Zo zijn de bekende vuurproef, eetproef en hangproef onderdeel van de activiteit. We proberen iets te creëren waar gasten nog dagenlang over napraten.” 

Het aanbieden van entertainment op vakantieparken wordt steeds belangrijker voor EuroParcs. Daarom organiseert het vaker bijzondere activiteiten, zoals een detectivespel, een vleermuizentocht, een workshop robot bouwen of De Alleskunner van EuroParcs. "Entertainment voor het hele gezin, daar zetten wij op in”, zegt Dijkstra. "Voor alle doelgroepen organiseren we activiteiten. We zijn al bezig concepten te ontwikkelen waarvoor geen personeel nodig is en die het hele jaar door eenvoudig aan te bieden zijn. Het zijn vaak dit soort bijzondere momenten die zorgen voor blijvende herinneringen aan een vakantie.” 

Specialisten

De rondreizende animatieteams zijn samengesteld uit specialisten. Zij zetten zich in bij de activiteiten die passen bij hun interesses en kennis. Bij de sportactiviteiten zijn altijd mensen aanwezig met een achtergrond in sport en bewegen. Ervaren acteurs verzorgen de showactiviteiten en kunstenaars en artiesten begeleiden de creatieve activiteiten. Dijkstra: "De specialisten in de animatieteams reizen een week langs parken die bij elkaar in de buurt liggen. Deze manier van werken zorgt ervoor dat alle activiteiten worden begeleid door medewerkers met enorm veel kennis van zaken. De teams zorgen zes dagen lang voor topentertainment.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, animatie

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
26/05/25
24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.