Toverland opent 4 attracties (investering 11,5 miljoen euro)
Groeistrategie naar short-time destination resort
Op zaterdag 1 juli opende attractiepark Toverland vier nieuwe attracties in het themagebied Avalon. Hiermee is het attractieaanbod in dit themagebied aantrekkelijker geworden voor een bredere doelgroep, waardoor de verblijfsduur in het gebied verlengd wordt. Die langere verblijfsduur komt niet alleen door de attracties.
Naast twee grote en twee kleine attracties zijn extra speelplaatsen en diverse interactieve belevingen aan Avalon toegevoegd. De totale investering bedroeg 11,5 miljoen euro. Oorspronkelijk werd rekening gehouden met een budget van iets meer dan 10 miljoen euro. Het pakte toch hoger uit voor het attractiepark. Het themagebied bood nog genoeg ruimte om extra functies toe te voegen. Er lijkt nu een betere mix te ontstaan waardoor gasten langer blijven. Dat blijkt ook uit het commentaar van het management dat het gebied nu als ‘volwassen’ ziet.
Toegevoegd:
- Valtoren Dragonwatch
- Vliegtuigmolen Pixarus
- Carrousel Jumping Juna
- Garden Tour
- Draakje Sparky
- Eenhoorn Juna
- Waterspeeltuin Sparky’s Splash Dock
- Dreumesspeelplaats Little Dragons
- Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: attractie, Toverland, attractiepark, Avalon
|
|
18/08/25
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
|
18/08/25
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
|
18/08/25
Voetbalclub Ajax en SAIL 2025 slaan handen ineen voor een bijzondere samenwerking. Speciaal voor de jubileumeditie van SAIL brengt Ajax een gelimiteerde versie van het uittenue 2025/2026 uit, voorzien van een exclusief SAIL 2025-embleem.
|
06/08/25
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
23/07/25
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
|
14/07/25
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
|
10/07/25
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|