Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties
Foto: Corendon.

Toeristenreus Corendon en kleinschalige vakanties, dat lijkt een vreemde match. Toch probeert Corendon dat maar het oude label voor dit type vakanties Karin’s Choice wordt ingeruild voor de merknaam By June.


Corendon probeert het opnieuw in dit segment dat groot is geworden door onder meer het merk Eliza was here. Veel touroperators bieden deze niche aan. Corendon lanceert By June; de nieuwe merknaam voor haar reismerk dat gespecialiseerd is in kleinschalige vakanties. De naam By June symboliseert de start van de zomer en het vakantiegevoel waar iedereen gedurende het jaar zo naar verlangt. Daarnaast is de naam internationaal beter bruikbaar dan de voormalige naam van het merk: Karin's Choice.

By June focust op verzorgde vakanties in kleinschalige accommodaties, weg van de drukte en op idyllische locaties. De vakanties zijn altijd inclusief huurauto zodat vakantiegangers gemakkelijk de omgeving kunnen verkennen. By June vakanties zijn te vinden op de zonnige bestemmingen Griekenland, Spanje, Italië, Portugal, Curaçao en Bonaire.

Mismatch in naam 

"De naamsverandering van Karin's Choice naar By June markeert een spannende nieuwe fase voor het merk, waarin het zich nog meer wil profileren als dé keuze voor reizigers die op zoek zijn naar kleinschalige, verzorgde vakanties op idyllische bestemmingen. De keuze voor de naam By June is geen toeval. De naam is afgeleid van de maand waarin de zomer begint en symboliseert waar iedereen naar verlangt: gouden zonnestralen, eindeloze dagen, warmte en vakantiegevoel. By June heeft als missie om reizigers te ontzorgen en biedt een unieke vakantie-ervaring die volledig in lijn ligt met de verwachtingen van haar klanten", zegt Debora de Roos, Directeur Marketing van Corendon. 

 

Willem Langenberg, Manager By June en label GOfun (jongerenvakanties): "Wij zijn altijd op zoek naar bijzondere vakanties die net even anders zijn, weg van de gebaande paden. De plekken die we voor onze klanten hebben uitgezocht, kennen we goed. We hebben ze zelf bezocht, de ligging persoonlijk bekeken, de sfeer geproefd en de omgeving ontdekt. We kennen de eigenaren, zodat onze klanten niet voor verrassingen komen te staan. Daarbij kiezen we voor vertrouwde vakantielanden. We bieden geen exotische rondreizen of uitdagende safari’s, maar gewoon ontspannen, zorgeloze vakanties in de zon."

Trefwoorden: Corendon, touroperator, vakantie, kleinschalig, marketing, communicatie, merk

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
13/05/25
Regionale toerismedata nog niet betrouwbaar genoeg voor lokaal beleid
Betrouwbare data op regionaal en lokaal niveau over het aantal gasten en overnachtingen is essentieel voor effectieve beleidsvorming in de toeristische en recreatieve sector. Uit een verkenning blijkt dat het lastiger is dan verwacht om op gemeentelijk niveau betrouwbare cijfers te genereren met de huidige methode.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
13/12/24
Scenarioplanning: theorie, methodes en toepassing
Altijd al meer willen weten van scenarioplanning? Lees van het boek “Scenario Planning and Tourism Futures. Theory Building, Methodologies and Case Studies”. Geschreven door Albert Postma, Stefan Hartman en Ian Yeoman van het European Tourism Futures Institute (ETFI) van NHL Stenden.