Noordwijk biedt thee die past bij de positionering
Op 7 februari heeft burgemeester Wendy Verkleij het eerste kopje Noordwijk Thee
mogen proeven. De ontwikkeling van de Noordwijk Thee is een samenwerking van
Noordwijk Marketing met een aantal ondernemers, KHN, NOV en de gemeente vanuit
de positionering van Noordwijk als gezonde en energieke regio.
Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing: "Het past in
een gezonde leefstijl waar we bewust leven en het past bij Noordwijk heilzame
badplaats waar we leven met de seizoenen en zoveel mogelijk genieten van lokale
producten. Hoe mooi is dat.”
De Noordwijk Thee is een blend op basis van hoofdzakelijk
Noordwijkse kruiden, handgeplukt en handgeteeld door Boom & Kruid, Moon’s
farm, NoordWijde en Streekmuseum Veldzicht, samengesteld door theesommelier
Kiona Malinka.
De Noordwijk Thee bestaat uit citroenkruid, goudsbloem,
munt, verveine, citroenmelisse, dropplant, kamille, salie, venkel, hysop en
malva. Alle hoofdzakelijk afkomstig uit Noordwijk, aangevuld met verveine uit
Frankrijk, omdat afgelopen jaar de oogstopbrengst nog niet voldoende was. Deze
aanvulling uit Frankrijk kan een volgende oogst worden afgebouwd naar een
steeds groter Noordwijk-aandeel.
Vanaf volgende week is iedereen welkom in VVV
Noordwijk en VVV Noordwijkerhout om een kopje Noordwijk Thee te komen proeven.
In de VVV’s is de Noordwijk Thee ook verkrijgbaar. Zo kun je ook thuis genieten
van de blend uit Noordwijk voor Noordwijk.