Geplaatst op: 16-01-2023
Auteur: Marc Gerlings

265.000 bezoekers voor Depot Boijmans

265.000 bezoekers voor Depot Boijmans
Restauratie in Depot Boijmans van een van de schilderijen voor de tentoonstelling À la campagne. Foto: Aad Hoogendoorn.


Het eerste jaar dat Depot Boijmans Van Beuningen de wereld achter de schermen van het museum toont, zijn de verwachtingen overstegen in het bezoekersaantal. Het depot is een kenmerkende locatie geworden voor toeristen en inwoners van Rotterdam.


Een nieuwe trekpleister voor Rotterdam, het vertrek van een directeur en de inzet voor het museumgebouw van de toekomst komen allemaal samen in 2022. Het jaar begon in lockdown, maar het depot is met alle activiteiten, onderzoek, zorg en bezoekers tot bloei gekomen en het heeft zelfs de hoogste verwachtingen overtroffen. Zo'n 265.000 mensen zagen in 2022 de wereld achter de schermen van het museum, het werkgebouw achter de toonzaal.


Er zijn binnen de spiegelende façade kunstwerken onderzocht, gerestaureerd, gereviseerd, gedocumenteerd, gefotografeerd, gepresenteerd - tegen de achtergrond van het Rotterdamse straatbeeld. Daarnaast heeft ook Zuid. Boijmans Van Beuningen zich in dit jaar gevestigd als blijvende plek voor talentontwikkeling en samenwerking in Rotterdam-Zuid. Boijmans blikt terug op een jaar met samenwerkingen, presentaties, onderzoek, restauraties en vooral een levendig depot vol bezoekers en professionals.

 

Trefwoorden: Boijmans, museum, depot, kunst, bezoekers

CELTH



     
Trendrapport

||| Nieuws |||

01/12/23
Bruine vloot krijgt scherpe controle voor 1 april 2024
Alle zeilende passagiersschepen in de historische zeilvloot worden vóór 1 april 2024 aanvullend ...
30/11/23
Haalbaarheidsonderzoek dataportaal toerisme in Limburg
In opdracht van de gemeenten, Provincie Limburg en branchevertegenwoordigers in toerisme en recreatie, werken de Samenwerkende VVV’s in Limburg aan het inrichten van een dataportaal voor de vrijetijdsector in Limburg.
29/11/23
'Glamorous camping’ boekingsplatform Glampings.com haalt groeigeld op bij angel investors.
Glamping.com heeft een belangrijke seed-investering opgehaald om met extra geld en extra kennis sneller het platform naar een hoger niveau te tillen.
29/11/23
Amsterdam start campagnes om imago van de stad bij te stellen
De gemeente Amsterdam wil met een nieuwe campagne samen met amsterdam&partners het imago van de stad veranderen. De campagne moet een meer realistisch beeld van de stad geven.
27/11/23
Antwerpse erfgoedprijs naar Koninklijke Kempen
Dit jaar wint het project ‘Koninklijke Kempen’ van de Onroerend Erfgoeddienst Stuifzand de Erfgoedprijs van 10.000 euro. Het project maakt het publiek warm voor het Koninklijke domein in de Kempen.
24/11/23
Exclusief voor leden
Internationaal sterke groei van reismarkt
Expedia ziet bij reizigers wereldwijd een sterke reisbehoefte bij de consument. Op het noordelijk halfrond wordt volop gezicht naar vakanties in de lente en de zomer van 2024. Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) lieten opnieuw de sterkste groei in zoekvolume zien.
24/11/23
Toerisme Vlaanderen en VisitScotland hernieuwen samenwerking
Toerisme Vlaanderen en VisitScotland, de toerismeorganisaties van Vlaanderen en Schotland, hebben een vernieuwde samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Beide organisaties engageren zich om hun respectievelijke toeristische bestemmingen op een verantwoorde manier verder te ontwikkelen.
22/11/23
Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug
Kon ANWB toch niet zonder de sterke uitstraling van een echt sterk merk voor de reiswereld? ANWB Reizen herintroduceert het reismerk Fox. Het is een iconisch merk dat zijn waarde bewees voor de verre reizen.

||| Agenda |||

24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...
18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...