Geplaatst op: 18-01-2023
Auteur: Marc Gerlings

Case communicatie Deventer in uitzending Trendcongres op 19 januari - kijken!

Case communicatie Deventer in uitzending Trendcongres op 19 januari - kijken!


Op donderdag 19 januari om 12.00 start de eerste online uitzending van dit jaar van het Trendcongres. Het thema is stedelijk toerisme en daar past de case door studenten van Saxion voor Deventer Marketing perfect bij. Kijken!

Schrijf je in


Na al de topnamen van Hildegard Assies (directeur Breda Marketing), Iris Kerst (Programma Manager van zowel het Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam als het Expertise Netwerk Sustainable Urban Tourism) en Marcel Bastiaansen (professor leisure in toerisme bij BUas), schuift ook Yvonne van Klaarbergen aan (Docent Tourism Management & Opleidingscoördinator).

Deventer door de nieuwe generatie

Yvonne van Klaarbergen legt uit hoe opdrachtgever Deventer Marketing de studenten inzette voor vernieuwing in de communicatie, onder meer voor de social kanalen. Daar kwam voor beide kanten en voor de studenten veel bij kijken. Onderzoek, positionering, strategie, uitvoering, alles kwam samen. De studenten hebben onder druk veel geleerd. De learnings komen aan bod, voor de studenten maar ook voor de opdrachtgever. Boeiend, want deze jonge generatie heeft een andere kijk op Deventer.

"Samen stad van morgen bouwen”

Hildegard Assies, directeur van Breda Marketing zit ook aan tafel in de eerste uitzending van het Trendcongres in 2023. Daar zijn we blij mee. Assies geeft al een schot voor de boeg voor haar interview. "Ons meerjarenthema is 'de kracht van samen de stad van morgen bouwen'." Daar zitten heel veel trends in en we willen weten hoe ze die activeert.

Hoe krijg je duurzaam toerisme in de stad?

Iris Kerst is Programma Manager van zowel het Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam als het Expertise Netwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT). Een bundeling van krachten van de hogescholen die opleidingen toerisme aanbieden. Wat doet dat met bedrijven, opleidingen en beleidsmakers? Iris geeft antwoord.

Wanneer wordt het té druk?

Marcel Bastiaansen (BUas) komt vertellen over de jongste inzichten over crowding en overcrowding in steden. Hoe beleeft de toerist een stad, drukte en rust? En heeft een bezoeker een prijs over voor de rust? Bastiaansen is mede-oprichter van het Experience lab. Dat lab is volop ingezet voor dit waardevolle onderzoek. Hoe kijkt hij naar revival van het toerisme?

Daarmee komt een uitdaging in beeld voor het toerisme. Lead-onderzoeker Marcel Bastiaansen: "Dit onderzoek draagt bij aan leefbare toeristische bestemmingen en past daarmee naadloos in ons onderzoeksprogramma ‘Leisure for a better society’.” Maar dan moet je wel weten hoe je de kennis van het onderzoek toepast. Marcel geeft een presentatie en hij krijgt kritische vragen.


De uitzending kun je gratis zien, schrijf je in. Als waardering voor je inschrijving ontvang je een klein Dossier Stad met aanvullende informatie na de uitzending.


De twee online uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd worden mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Trefwoorden: toerisme, stad, onderwijs, evenement, stad, dmo, student, kennis, spreiding, Breda, Deventer

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...