Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie. EuroParcs kiest voor het eerst voor een grote campagne op TV naast de offline en online activiteiten, om zoveel mogelijk doelgroepen te bereiken die een verblijf op een vakantiepark overwegen. ‘De naamsbekendheid van EuroParcs is de laatste jaren, mede door het hoofdpartnerschap van Feyenoord, enorm gegroeid,’ zegt Manager Marketing Marco Budding, ‘met de campagne willen we deze ontwikkeling een extra boost geven, zodat we onze top-of-mind positie vergroten bij mensen die een vakantie willen boeken.’

 

Breder publiek

Het creatieve team achter de nieuwe commercial bestaat uit het duo Robbert Dirksen en Serge van Wijngaarden. Zij kregen de opdracht om met de commercial niet alleen de naamsbekendheid verder te vergroten, maar bovendien de diversiteit aan aangeboden accommodaties naar voren te laten komen. ‘Met de commercial willen we een breder publiek bereiken, maar ook de grote variatie van het productaanbod van EuroParcs naar voren laten komen, van Tiny Houses tot luxe villa’s,’ verklaart Serge van Wijngaarden.

 

Voorkeur

Tot nu toe was EuroParcs nog slechts beperkt te zien op televisie. Marco Budding: ‘De reden dat wij voor een grotere aanwezigheid op televisie kiezen is dat we met dit medium naast alles wat wij offline doen als abri’s, printadvertenties en online marketing, net weer andere doelgroepen bereiken. Het zal bovendien onze naamsbekendheid verder verstevigen bij de doelgroepen die ons al kennen. Bij het boeken van een vakantie zal de naamsbekendheid van de aanbieder de doorslag geven. Hoe groter je bekendheid, hoe groter de voorkeur is mijn overtuiging.’ 

Naast een hogere naamsbekendheid is meer bezoekers trekken naar de website www.europarcs.nl ook een belangrijke doelstelling van de nieuwe campagne. Budding: ‘Het uiteindelijke doel is uiteraard om de omzet van geboekte vakantieverblijven verder te laten groeien. We zien dat gasten steeds vaker rechtstreeks boeken bij ons via de website en ons callcenter. Wij hopen door de campagne nog meer gasten op onze parken te mogen verwelkomen.’ 

 

Concept

Robbert Dirksen legt het concept van de commercial uit: ‘Een voetbal valt onverwachts in de tuin van een wat oudere gast op een EuroParcs-vakantiepark. De man gaat met de bal op zoek naar de eigenaar van de bal en komt op zijn zoektocht langs verschillende typen vakantiewoningen met gasten, totdat hij het meisje vindt van wie de bal is. Door de bal geven we meteen een kleine knipoog naar de link tussen EuroParcs en voetbal, zonder dat dit er dik bovenop ligt.’

De muziek bij de commercial is speciaal hiervoor gecomponeerd evenals de Engelse tekst die een vakantiegevoel oproept. 

 

Buitenland

De commercial zal, in versies van 40 en 20 seconden, voor het eerst te zien zijn tijdens het WK en veelvuldig in het nieuwe jaar op verschillende TV-kanalen. Ook in het buitenland waar EuroParcs actief is, zal de campagne worden ingezet. Behalve in de commercial en ondersteunende tag-ons zal de slogan ‘Je hebt 't gevonden’ ook te zien zijn in offline en online uitingen van EuroParcs en toegepast worden door EuroParcs Verkoop, de afdeling die vakantiewoningen verkoopt.

Trefwoorden: TV commercial, Vakantiepark, televisiecampagne

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.