Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie
Visit Friesland en Kâld Kletske slaan wederom de handen ineen voor het ontwikkelen van een nieuw product. Dat doen ze dit keer in samenwerking met Berenburg producent Sonnema uit Bolsward. De drie Friese bedrijven bundelen hun krachten om een nieuw biertje op de markt te brengen, de Opfrieser. Een verrassende en eigenzinnige combinatie van bier en beerenburg die perfect is voor het najaar. De Opfrieser maakt onderdeel uit van de nieuwe najaarscampagne van Visit Friesland, Opfriesen, en is vanaf 17 november verkrijgbaar bij onder andere Friese horecazaken, hotels, slijterijen, supermarkten en delicatessezaken. Een eigenzinnig en toegankelijk biertje De geschiedenis van het Dokkumer bier begint al in de vroege middeleeuwen met op het hoogtepunt negentien brouwerijen. Kâld Kletske zet deze traditie voort als hét Friese bier. Fedde Sonnema ging in 1860 op jacht naar kruiden in weilanden, langs paden en de oevers van de Friese meren. Hij probeerde diverse soorten uit en kwam daarmee tot de perfecte drank: Sonnema Berenburg. Deze twee mooie Friese merken komen nu samen in één drankje: Bierenburg. Gewoan spesjaal bier, mar dan oars. De smaken van Kâld Kletske en Sonnema zijn geblend in een kruidige, maar doordrinkbare Bierenburg met tonen van citrus en met heerlijk warm gevoel in de afdronk. Dit zorgt voor een eigenzinnig en toegankelijk biertje, gebrouwen met biologisch geteelde brouwgerst. En natuurlijk smaakt je Opfrieser het lekkerst in Fryslân. NajaarscampagneDe Opfrieser wordt ingezet als versterking voor de nieuwe Opfriesen najaarscampagne van Visit Friesland. Met de campagne laten we zien dat Friesland niet alleen mooi is in de zomer, maar ook in de herfst- en winterperiode. Want in Friesland weten ze als geen ander hoe je moet Opfriesen: opladen en frisse energie opdoen in de koude maanden zoals dat alleen in Friesland kan. Voor iedereen die toe is aan een opfrisser in de donkere maanden is Friesland dé bestemming deze winter. Schreeuw tegen de wind, dans in de regen en geniet van de natuur. En na zo’n actieve dag, opwarmen met een Opfrieser in je hand. De Opfrieser is vanaf 17 november te verkrijgen op diverse locaties in Friesland. Voor meer informatie over de Opfrieser en over de campagne, bezoek de websites.
Link: https://bierenburg.nl,https://www.friesland.nl/nl/uitgelicht/opfriesen
Trefwoorden: Smaaksensatie, campagne, nieuw product
|
|
11/08/25
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
|
11/08/25
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
|
11/08/25
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
|
11/08/25
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
|
06/08/25
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
05/08/25
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
|
05/08/25
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
03/09/25 t/m 07-09-25
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
|
11/09/25
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
01/10/25
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
|
|