Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes

VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes
Kasteel Doorwerth.

VisitVeluwe zet een leuke actie op om bezoekers een mooie herinnering te bezorgen aan het einde van de zomermaand augustus. Het is onderdeel van het themajaar koninklijk.

Op 21, 27 en 28 augustus kunnen bezoekers zichzelf als een heuse koning of koningin laten vastleggen op een koninklijk portret(je). Een pop-up ‘bierviltjestekenaar' maakt een tour langs diverse koninklijke locaties en trakteert de bezoeker op een blijvende herinnering aan een prinsheerlijke zomer op de Veluwe.

De tour zal locaties als kasteel Doorwerth, Paleis Het Loo en kasteel Staverden aandoen en ervoor zorgen dat de bezoeker zich de koning te rijk voelt. Iedereen die zich laat tekenen wordt namelijk voorzien van een koninklijk attribuut zoals een gouden kroon of scepter.

Klaar, terwijl je lacht

De portretjes worden razendsnel getekend; in een paar minuten tovert de live-tekenaar een goed gelijkende karikatuur op papier. Leuk voor degene die getekend wordt, maar ook voor de toeschouwer die over de schouder van de tekenaar mee mag kijken. De tekenstijl van de karikatuurtekenaar is grappig en positief, maar nooit beledigend, meldt VisitVeluwe.

Locaties en tijd

Zondag 21 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - kasteel Doorwerth, Doorwerth
Zaterdag 27 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - Paleis Het Loo, Apeldoorn
Zondag 28 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - kasteel Staverden, Ermelo

De tekenaar loopt in principe rond op het terrein, maar wanneer er een rij ontstaat wordt er vanaf een vaste plek getekend. Het laten maken van een koninklijk portretje duurt ongeveer 3 minuten. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Koninklijk themajaar

Het koninklijke jaar op de Veluwe is in volle gang. Gedurende het hele jaar draait het hier om vorstelijk genieten. Het koninklijke verhaal en de royale belevenissen die de Veluwe rijk is worden daarom extra onder de aandacht gebracht. Het is immers de bestemming waar koningen en stadhouders al van oudsher kwamen om vakantie te vieren. Meer tips om koninklijk te genieten op de Veluwe zijn te vinden op: www.visitveluwe.nl/koninklijk.
Trefwoorden: dmo, Veluwe, kasteel, paleis, marketing, regio

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...