Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Adfemture winnende busreis van BAAV competitie 2022

Adfemture winnende busreis van BAAV competitie 2022
Het winnende team van Thomas More bij de BAAV competitie van 2022.

Yanne Bots, Elias De Bruyn en Merel Dubois, tweedejaars studenten van de opleiding Toerisme en Recreatiemanagement bij Thomas More zijn twee keer in de prijzen gevallen bij de jaarlijkse wedstrijd van de BAAV,  de Vlaamse autocarsector. 

Met hun originele autocarreis 'Adfemture' en hun 'uitzonderlijke visie' ? tekenden ze niet alleen voor ? de beste busreis vanuit. Ze wonnen ook de overkoepelende prijs voor de vijf deelnemende hogescholen. 

Jaarlijks nemen studenten uit het tweede bachelorjaar Toerisme en Recreatiemanagement van Thomas More deel aan de wedstrijd van de Vlaamse autocarristen van de Beroepsvereniging voor Vlaamse autocar- en autobusbedrijven(BAAV) met de bedoeling om een frisse blik te werpen op de autocarreizen en met vernieuwende ideeën te komen.  

Yanne Bots, Elias De Bruyn en Merel Dubois staken de creatieve reis 'Adfemture' in elkaar hebben, speciaal voor vrouwelijke ondernemers. Hiervoor werkten zij samen met Lindencars uit Rotselaar. Hun originele concept maakte veel indruk op de wedstrijdjury en ze gingen dan ook aan de haal met ?de hoofdprijs.

Deze reis is van zo’n uitzonderlijke kwaliteit dat de studenten waarschijnlijk de kans krijgen om hem de commercialiseren. Zoals BAAV-secretaris Jan Deman het verwoordde: "Vanaf pagina 1 was de jury echt zwaar onder de indruk van de topkwaliteit van dit dossier, de originaliteit, de weloverwogen keuzes die de studenten hebben gemaakt … Overal is over nagedacht, wat geresulteerd heeft in een topprogramma." 
Trefwoorden: bus, busreis, autocar, reizen, ondernemer, Thomas More

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
13/05/25
Regionale toerismedata nog niet betrouwbaar genoeg voor lokaal beleid
Betrouwbare data op regionaal en lokaal niveau over het aantal gasten en overnachtingen is essentieel voor effectieve beleidsvorming in de toeristische en recreatieve sector. Uit een verkenning blijkt dat het lastiger is dan verwacht om op gemeentelijk niveau betrouwbare cijfers te genereren met de huidige methode.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
13/12/24
Scenarioplanning: theorie, methodes en toepassing
Altijd al meer willen weten van scenarioplanning? Lees van het boek “Scenario Planning and Tourism Futures. Theory Building, Methodologies and Case Studies”. Geschreven door Albert Postma, Stefan Hartman en Ian Yeoman van het European Tourism Futures Institute (ETFI) van NHL Stenden.