Reizigers klaar voor duurzaam reizen
Opmerkelijk en hoopvol onderzoek naar duurzaam reizen van Expedia. Daaruit blijkt dat 90% van de consumenten tijdens een reis let op duurzame opties en 60% de afgelopen twee jaar al heeft gekozen voor een klimaatvriendelijke manier van reizen of verblijf. Nog opvallender is dat de ondervraagden voor duurzame reizen maar liefst 38% meer willen betalen. Expedia ondervroeg voor de studie 11.000 consumenten in 11 grote markten wereldwijd. In Europa werden Britten, Duitsers en Fransen ondervraagd.Wat vinden consumenten duur...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: duurzaam toerisme, onderzoek, vakanties, reizen
|
|
30/11/23
In opdracht van de gemeenten, Provincie Limburg en branchevertegenwoordigers in toerisme en recreatie, werken de Samenwerkende VVV’s in Limburg aan het inrichten van een dataportaal voor de vrijetijdsector in Limburg.
|
29/11/23
Wil je genieten van de vrijheid van de natuur, maar wel de voordelen en alle faciliteiten van een hotel hebben? Dan is de glamping absoluut iets voor jou! Het is niet voor niets dat deze vorm van vakantie in de afgelopen jaren zo enorm populair is geworden.
|
29/11/23
Glamping.com heeft een belangrijke seed-investering opgehaald om met extra geld en extra kennis sneller het platform naar een hoger niveau te tillen.
|
28/11/23
Geen verregende kerst, maar zon, zee en strand willen we en daarvoor vliegen we naar verre bestemmingen. Van Barcelona tot Dubai en Kaapstad: uit data van wereldwijde reiswebsite Skyscanner blijkt dat de meeste Nederlanders toe zijn aan zachte temperaturen.
|
28/11/23
Een kwart van de Nederlanders overweegt om de komende drie jaar op wintersport te gaan. De meeste potentiële wintersporters willen gaan skiën. Oostenrijk is met afstand de meest populaire bestemming.
|
24/11/23
Expedia ziet bij reizigers wereldwijd een sterke reisbehoefte bij de consument. Op het noordelijk halfrond wordt volop gezicht naar vakanties in de lente en de zomer van 2024. Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) lieten opnieuw de sterkste groei in zoekvolume zien.
|
22/11/23
Kon ANWB toch niet zonder de sterke uitstraling van een echt sterk merk voor de reiswereld? ANWB Reizen herintroduceert het reismerk Fox. Het is een iconisch merk dat zijn waarde bewees voor de verre reizen.
|
20/11/23
Feestelijke ondertekening van contract voor de bouw van 60 nieuwe moderne lodges tijdens de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg
|
|
10/01/24
Ontdek de laatste reistrends en kom in contact met andere professionals uit de reisbranche op de Tra...
|
11/01/24 t/m 14-01-24
Van 11 t/m 14 januari ontmoet de (internationale) reisbranche weer reislustigen op de Vakantiebeurs ...
|
18/04/24
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
|
|