Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-04-2022
Auteur: Marc Gerlings

ACM vraagt om meedenken bescherming online consument

ACM vraagt om meedenken bescherming online consument

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) past de Leidraad bescherming online consument aan. ACM vraagt het bedrijfsleven om mee te denken bij de aanpassing.

Dit is nodig omdat de ontwikkelingen in de digitale wereld snel gaan. Dat vertaalt zich in nieuwe inzichten, nieuwe wet- en regelgeving en rechterlijke uitspraken. De leidraad biedt bedrijven die zich aan de regels willen houden houvast. De ACM roept betrokkenen vanuit de praktijk op hierover mee te denken. Hierbij denkt de ACM aan online bedrijven en marketeers, designers en juridische experts die hen adviseren, maar ook consumentenorganisaties en gedragswetenschappers. De aanpassingen zijn nodig om consumenten beter te beschermen tegen online misleiding.

Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM: "Online misleiding van consumenten is een van de grote thema’s voor de ACM. De ontwikkelingen gaan snel en wij zitten er bovenop. Daarom passen wij de Leidraad bescherming online consument nu aan. Dit is belangrijk voor de bedrijven die online producten en diensten aanbieden en consumenten niet willen misleiden.”

Partijen die willen meedenken over de modernisering kunnen hun inbreng mailen naar UpdateLBOC@acm.nl. Dit kan tot 2 mei 2022.
Trefwoorden: online, marketing, bescherming

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
24/06/25
Nederland behoudt 8e plek op wereldranglijst congressen
Nederland staat voor het derde jaar op rij op de achtste plaats in de wereldwijde ranglijst van de International Congress and Convention Association (ICCA). Deze stabiele positie onderstreept de kracht van Nederland als toonaangevende bestemming voor internationale congressen en bijeenkomsten.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
21/03/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs verlengt contracten frisdrank en horeca
Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) verlengen en versterken hun samenwerking voor de komende jaren.