Geplaatst op: 11-02-2022
Auteur: Redactie
NRIT

HISWA-RECRON lanceert consumentenplatform

HISWA-RECRON lanceert consumentenplatform

HISWA-RECRON heeft onder het domein recron.nl een eigen vakantieportal voor dag- en verblijfsrecreatie gelanceerd. De brancheorganisatie denkt dat er voldoende ruimte in de markt is om voor recreatiebedrijven een nieuw belevingsplatform voor de recreatie op te starten. Voor de watersportbedrijven is portal hiswa.nl al langer actief. 

Met de lancering van recron.nl zet HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, een belangrijke stap in de online recreatiemarkt. Het is het eerste brede recreatieplatform van Nederland. Op de website vinden bezoekers niet alleen campings, vakantiewoningen en groepsaccommodaties maar ook dagrecreatiebedrijven zoals attractieparken en outdoorbedrijven. Alle RECRON Erkende Bedrijven die lid zijn van HISWA-RECRON staan erop.

Ruimte op de markt

De brancheorganisatie denkt dat er voldoende ruimte in de markt is om voor recreatiebedrijven een nieuw belevingsplatform voor de recreatie op te starten. Dit stelt projectleider Online Marketing Jan Ybema van HISWA-RECRON vandaag tijdens de lancering van recron.nl. De keuze voor de naam Recron ligt voor de hand omdat dit al een gevestigde naam is in de recreatiemarkt én een hoge domeinrating kent waardoor deze snel goed online vindbaar is. Recron.nl is 100% eigendom van HISWA-RECRON. De brancheorganisatie voert nu twee A-merken: RECRON voor de recreatie en HISWA met hiswa.nl voor de jachtbouw en watersport.

Top 3-positie

Het doel is een top 3-positie in de online markt te behalen. Juist het brede aanbod zorgt ervoor dat zowel consumenten als zakelijke klanten snel de juiste recreatieaanbieder vinden. Het aanbod van tienduizenden recreatiemogelijkheden maakt het interessant voor consumenten om recreatieaanbieders te vergelijken en te boeken. Het boeken gebeurt rechtstreeks bij de recreatiebedrijven zelf zodat klanten weten dat ze altijd de beste prijs krijgen.

Het eerlijke boekingsverhaal

Ybema: "Dit is een nieuwe uitdagende stap voor ons. We hoorden de afgelopen jaren dat veel leden niet te spreken zijn over de macht van grote internationale boekingsplatforms en de kosten de pan uitrijzen. Het is daarom van strategisch belang dat we hier met recron.nl een platform tegenover zetten waar de ondernemers het zelf voor het zeggen hebben. Omdat er altijd rechtstreeks geboekt wordt bij het bedrijf zelf, worden mensen niet bestookt met oneigenlijke marketingtrucs zoals nog x-plekken beschikbaar terwijl er nog ruimte genoeg is. Dit platform is immers non-profit en is van, voor en met de aangesloten leden zelf. We zijn nu klaar met de eerste fase. Het komende jaar werken we samen met de leden verder aan boekingsmogelijkheden zodat we het voor consumenten nog aantrekkelijker maken.”

Betrouwbaar en onafhankelijk

Recron.nl onderscheidt zich verder in de markt omdat alle hier getoonde bedrijven – RECRON Erkende Bedrijven – lid zijn van HISWA-RECRON. Dit betekent dat ze het RECRON-keurmerk voeren, dat staat voor betrouwbaarheid, zekerheid en kwaliteit. Deze bedrijven hanteren verplicht de consumentvriendelijke RECRON Algemene Voorwaarden waar een onafhankelijke geschillenregeling aan is gekoppeld. HISWA-RECRON richt zich daarom op consumenten en bedrijven die bij  betrouwbare recreatiebedrijven willen boeken.

Link: https://www.recron.nl
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingen, brancheorganisaties

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.