Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Partner voor Hotels for Trees

Partner voor Hotels for Trees
Floris Licht en Marc van Boekholt. Foto: Hotels for Trees.
Blycolin wordt Founding Partner van Hotels for Trees. De internationale aanbieder in linnenservice voor de hospitality branche biedt de stichting financiële steun ten behoeve van de verdere Europese groei. Verder zal Blycolin het concept gaan promoten onder haar meer dan 2.000 hotelklanten. Een slimme zet voor dit jonge goede doel en voor de linnenleverancier.

Blycolin biedt linnen management aan voor hotels, restaurants en wellnesscenta. Het bedrijf is marktleider in de Benelux, Duitsland en Polen. Voor iedere hotelklant die zich aansluit bij Hotels for Trees zal Blycolin de eerste boom planten. Het partnership geldt voor tenminste vijf jaar.

Marc van Boekholt, CEO van Blycolin: "Ons partnership met Hotels for Trees past heel goed in de visie van Blycolin waarin wij onze verantwoordelijkheid voor een duurzame bedrijfsvoering willen nemen. Hierbij bieden we onze hotelklanten duurzame totaaloplossingen aan die bijdragen aan een optimale kwaliteitsbeleving.
Dit prachtige initiatief maakt een directe duurzame impact en wij spannen ons als ambassadeur dan ook graag in om onze klanten te overtuigen dit initiatief ook te omarmen en bij hun gasten onder de aandacht te brengen. Elke stay-over kamer die in plaats van de kamerschoonmaak kiest voor het planten van een boom kost ons een beetje omzet, maar dit levert wel direct een boom op. Concreter impact maken kan eigenlijk niet.” 

100.000 bomen

Hotels for Trees wil de hotellerie binnen Europa blijvend verduurzamen door besparingen op de kamerschoonmaak om te zetten in nieuw te planten bomen. 

Floris Licht, Chief Tree Planting Officer bij Hotels for Trees, ziet in deze partnership een belangrijke stap in de groei van Hotels for Trees: "We planten eerder deze maand de 5000ste boom en breiden momenteel uit naar Duitsland, Oostenrijk, België en Frankrijk. Met de steun van Blycolin hopen we in 2022 meer dan 100.000 bomen te kunnen planten.”
Trefwoorden: duurzaam, hotel, natuur

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.