Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Humoristische all inclusive campagne Terschelling wint Best Digital Marketing Campaign

Humoristische all inclusive campagne Terschelling wint Best Digital Marketing Campaign
De satirische online promotiecampagne ‘Terschelling All-Inclusive’ heeft verrassend de X. Festival Award gewonnen in de categorie ‘Best Digital Marketing Campaign’. Het bleef de favoriete Visit Greenland en VisitDenmark voor.

"Fantastisch voorbeeld hoe je humor in een campagne verwerkt", aldus de jury. "Een prachtig eerbetoon voor de kortlopende maar kernachtige campagne, die met een bescheiden budget tot stand kwam", zegt een opgetogen Isabel Mosk, die in opdracht van de marketingorganisatie TerschellingPartners verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de campagne. 

De kleine bestemming Terschelling was genomineerd met twee toeristische grootmachten als Visit Greenland en VisitDenmark. De bekendmaking was vrijdagavond 10 december aan het slot van het X. Festival, georganiseerd door Digital Tourism Think Tank.



De campagne

In september jl. kreeg Terschellinger Sil landelijke bekendheid met de promotie van de allereerste All-Inclusive vakantie op het Friese waddeneiland. De online campagne scoorde in korte tijd als een dolle op alle social mediakanalen. Het succes werd ook internationaal opgemerkt. In de video spoorde ondernemer en eilander Sil Cupido bezoekers met een vette knipoog aan in het najaar een All-inclusive arrangement naar Terschelling te boeken. De hilarische beelden vol cliché’s leidden naar de onthullende landingspagina Terschellingallinclusive.nl als onderdeel van de website Terschelling.site, met de pay-off: All-inclusive? Terschelling heeft precies wat je zoekt. 

Effect

De reacties waren uitsluitend positief en de campagne genereerde zo’n 5 miljoen impressies. Dit leidde in een tijdbestek van amper vier weken tot 45.000 bezoeken aan de campagnewebsite en bijna 12.000 bezoeken aan het ‘Plan je reis’-gedeelte van Terschelling.site. Het feitelijke bezoek aan Terschelling nam in oktober van dit jaar met 5-10% toe ten opzichte van 2018 t/m 2020. 

Samenwerking

Sherpa’s Stories (Isabel Mosk) was verantwoordelijk voor concept, creatie en strategie, in opdracht van marketingorganisatie TerschellingPartners. De campagne kwam tot stand in samenwerking met:
Commercial concept/video – JWSchram.nl
Website – Bootschap.nl
Design - Concepticus.nl
Online marketing – Redonlinemarketing.nl
Social media – BrandsMatters.nl
Projectleiding – Plus3 (Thomas Sprangers).
Topics:Marketing
Trefwoorden: campagne, online, marketing, communicatie, all inclusive, Wadden

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Ryanair rapporteert winstdaling ondanks recordaantal passagiers
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft over het afgelopen boekjaar (2024-2025) een winst na belasting van €1,61 miljard gerapporteerd. Dit is een daling ten opzichte van de €1,92 miljard winst in het voorgaande jaar. Ondanks de winstdaling vervoerde de Ierse prijsvechter een recordaantal van 200 miljoen passagiers, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor.
21/05/25
Mnister Beljaarts neemt 'Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ in ontvangst
HISWA-RECRON-directeur Geert Dijks heeft de ‘Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ deze week aangeboden aan minister Beljaarts van Economische Zaken.
21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
21/05/25
Advies; voorlopig niet wandelen bij landgoed Den Treek-Henschoten
Na een incident op Landgoed Den Treek – Henschoten van maandag 19 mei waarbij mogelijk een wolf is betrokken, heeft de provincie Utrecht een aantal stappen gezet om zo snel mogelijk passende maatregelen te kunnen nemen.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
20/05/25
Exclusief voor leden
Waarom we landgenoten tijdens vakantie vermijden
Hard praten, zeuren over het eten en alleen maar bezig zijn met geld. Maar liefst 69 procent van alle Nederlanders ergert zich tijdens de vakantie aan het gedrag van landgenoten.
19/05/25
Exclusief voor leden
Flexibel arbeidscontract moet meer zekerheid bieden
Werknemers met een flexibel arbeidscontract krijgen meer zekerheid over hun inkomen en hun werktijd. Zo krijgen uitzendkrachten recht op ten minste gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden als reguliere werknemers. Dat staat onder meer in een wetsvoorstel van ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...