Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Keukenhof over 100 dagen open

Keukenhof over 100 dagen open
Jacoba van Beieren en het meisje met de parel 100 dagen voor opening Keukenhof. Foto: Keukenhof
Het zal spannend worden voor de samenwerkingspartners Keukenhof en Mauritshuis. Over 100 dagen gaat de Keukenhof open. Zal het dan weer gewoon lukken om de poort open te maken? Dan kan je het Meisje met de parel bewonderen in tulpen.

Alle bloembollen zitten in de grond en Keukenhof is klaar om over 100 dagen te openen voor bezoekers. Het planten van de 7 miljoen bloembollen eindigt op een speciale manier: in het bijzijn van het Meisje met de parel en Jacoba van Beieren.

Het wereldberoemde Meisje met de parel van Johannes Vermeer geeft, samen met Jacoba van Beieren, het boegbeeld van Keukenhof, het startsein voor een bloeiende lente. Zij staan symbool voor de samenwerking tussen Keukenhof en het Mauritshuis. ‘’Deze samenwerking past goed bij ons thema’’, aldus Keukenhof directeur Bart Siemerink.

De bloemententoonstelling staat in 2022 in het teken van ‘Flower Classics’. Siemerink: ‘’Als klassieke symbolen komen we bloemen al eeuwenlang tegen in de kunst. Zo ook in verschillende kunstwerken die in het Mauritshuis te zien zijn. De replica’s van een aantal kunstwerken kunnen bezoekers in het voorjaar ook in Keukenhof bewonderen.’’

Mauritshuis inspiratietuin

Vanaf 24 maart 2022 is er in Keukenhof een speciale Mauritshuis inspiratietuin, waar een replica van het beroemdste schilderij van Johannes Vermeer, Meisje met de parel, te zien is. Ook het onmogelijke boeket, een bos bloemen die allen in andere jaargetijden bloeien en dus nooit tegelijkertijd samen in een vaas kunnen staan, komt hier tot leven!

In 2022 is het Mauritshuis 200 jaar geopend voor publiek. Het museum viert dit jubileum het hele jaar met speciale tentoonstellingen. Een van de hoogtepunten van het jubileumjaar wordt de tentoonstelling ’In Volle Bloei’.

"Kunnen we dit ieder jaar doen"

Martine Gosselink, directeur Mauritshuis: "Kunnen we dit niet elk jaar doen? Mauritshuis en Keukenhof zijn zo’n logische match, een rijker kleurenpalet kan je niet krijgen! De 'fine fleur' van de Nederlandse schilderkunst ontmoet de krachtigste kleuren van de natuur, en dat op een afstand van slechts 30 km. Een perfect dagje uit voor een mooie lentedag."

Keukenhof is in 2022 geopend van 24 maart tot en met 15 mei.
Trefwoorden: attractie, Keukenhof, Mauritshuis

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...