Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-12-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform
Team Convious

Convious , een op Artificial Intelligence (AI) gebaseerd e-commerce platform voor de vrijetijdsbranche, heeft  12 miljoen dollar heeft opgehaald in een Serie A-financiering geleid door Begin Capital. Market One Capital, MillionMonkeys en FJ Labs hebben zich bij de ronde aangesloten, evenals de reeds bestaande investeerder Capital Mills.

De COVID-19 crisis heeft de digitalisering met drie tot vier jaar versneld, waardoor e-commerce een ‘must-have’ is geworden, in plaats van een ‘nice-to-have’. Vooral de vrijetijdsbranche heeft te lijden gehad onder de lockdowns, aangezien locaties zoals themaparken, dierentuinen, musea en binnenspeeltuinen werden gesloten en tot op vandaag nog steeds moeite hebben om bezoekers aan te trekken.

"Ondanks de grote omvang is de vrijetijdsbranche ver achtergebleven bij de overgang naar moderne, cloud-based platforms", stelt Camiel Kraan, CEO en oprichter van Convious. "We horen vaak van de exploitanten dat legacy-systemen organisaties afremmen en veel tijd kosten, terwijl ze behoefte hebben aan een branchespecifiek product. Met Convious streven we ernaar om aan hun behoeften te voldoen door de best mogelijke ervaring te leveren en ze het tijdperk van digitalisering in te brengen."

Convious helpt ondernemers in de vrijetijdsbranche om hun bezoekers te bereiken, hun ervaring te verbeteren, conversie te verhogen en alle interne operaties te beheren vanuit één enkele plek. Convious verwerkt alle verkooptransacties, waaronder tickets, eten, en zelfs hotelaccommodaties. Het AI-powered platform helpt bezoekers met gepersonaliseerde aanbiedingen, tickets te verkopen tegen dynamische real-time prijzen, een naadloze ervaring te bieden en analyses te maken van de beleving van de gasten. Meer dan 125 bedrijven uit 16 landen, waaronder SnowWorld, Plopsa Group en Looping Group, gebruiken Convious om bezoekers direct via hun eigen kanalen te converteren met betere resultaten: in 2021 verhoogde Convious hun conversieratio met gemiddeld 86%, en de omzet met 201%.

Trefwoorden: dagrecreatie, dagattracties, attractieparken, dierentuinen, musea, cultuur, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
30/06/25
Exclusief voor leden
ABN AMRO verstrekt €25 miljoen lening aan Tiqets
ABN AMRO heeft een lening van €25 miljoen toegekend aan Tiqets Holding BV, een toonaangevend digitaal platform voor culturele en toeristische ervaringen.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
20/06/25
Exclusief voor leden
Provincie Limburg schiet musea te hulp
De drie provinciale musea in Limburg krijgen hulp van de Provincie om hun stijgende kosten te kunnen betalen.
18/06/25
Exclusief voor leden
Oeds Bijlsma wordt interim directeur-bestuurder Fries Museum en Princessehof
De Raad van Toezicht van het Fries Museum en Keramiekmuseum Princessehof heeft Oeds Bijlsma benoemd tot interim directeur-bestuurder van de beide musea. Met ingang van 5 augustus 2025 zal hij voor een periode van zes maanden leiding geven aan de organisatie, totdat een definitieve directeur-bestuurder is aangetrokken.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.