Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-11-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Reistrends voor 2022: Wintersport in Oostenrijk, staycation in voorjaar

Reistrends voor 2022: Wintersport in Oostenrijk, staycation in voorjaar

Ondanks de onzekerheden die weer de kop op steken, zijn Nederlanders alweer bezig om hun vakantieverblijf voor 2022 vast te leggen.  Dat blijkt uit data van vakantiehuizenspecialist Belvilla. In de maanden januari en februari gaan Nederlanders voornamelijk naar Oostenrijk, in het voorjaar blijft men vooral in eigen land.

 

Voor de maanden januari en februari zijn er op dit moment 75% meer vakantiehuizen geboekt in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Opvallend is daarbij dat meer dan de helft (58%) van de boekingen een vakantiehuis in Oostenrijk betreft. Ter vergelijking: in januari en februari van dit jaar bleef 91% van de vakantiegangers uiteindelijk in Nederland.

 

Hanita van der Meer, Director PR and Communications van Belvilla en OYO Vacation Homes: "Het skiseizoen viel begin dit jaar natuurlijk in het water door de vele reisrestricties, waardoor bijna iedereen in eigen land moest blijven. Oostenrijk is traditioneel gezien een populaire wintersportbestemming. We zien nu ook dat men deze traditie gewoon weer oppakt en in de wintermaanden massaal naar Oostenrijk gaat.”

 

Voorjaar

Voor het voorjaar ziet Belvilla een lichte stijging van 2% in het aantal door Nederlanders geboekte vakantiehuizen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In vergelijking met vorig jaar wordt er wel meer over de grens geboekt. Zo weten Nederlandse vakantiegangers de weg naar bijvoorbeeld Oostenrijk (+93%), Spanje (+94%) en Italië (+64%) weer te vinden.

 

De populairste bestemmingen tijdens deze periode zijn evenwel nog steeds Nederland (44% van de huidige boekingen), België (29%) en Oostenrijk (20%).

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: Reistrends, wintersport, staycation

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.