Geplaatst op: 02-07-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Extra impuls voor herstel van gastvrijheidssector:

Gedeputeerde Arne Schaddelee lanceert eerste campagne

Extra impuls voor herstel van gastvrijheidssector:

Vandaag is de campagne ‘Buitenleven in regio Utrecht’ gelanceerd door gedeputeerde Arne Schaddelee, samen met Michiel van der Schaaf (directeur Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei) en Marianne Groen (regiocoördinator Visit Utrecht Region). De destinatiemarketing organisaties (DMO’s) in regio Utrecht slaan de handen in één en lanceren samen een campagne die geheel 2021 doorloopt, met als doel de gastvrijheidssector in provincie Utrecht te herstellen.

 

De gastvrijheidssector in regio Utrecht is zeer hard getroffen door de noodzakelijke maatregelen n.a.v. de Coronapandemie. De sector is een belangrijke aanjager van bestedingen in veel andere sectoren. Vraagherstel in de toeristische sector, economisch en sociaal, is daarom meer dan ooit van levensbelang. Hoe sneller de sector herstelt, hoe groter de kans dat het bedrijfsleven en andere toeristische aanbieders ook op lange termijn overleven, werkgelegenheid behouden blijft en voorzieningen en leefbaarheid in vooral kleinere gemeenschappen in onze provincie in stand kunnen blijven.

 

Extra impuls vanuit Provincie Utrecht

Op initiatief van de Innovatietafel Toerisme Heuvelrug en RBT Heuvelrug & Vallei (met steun van de andere marketingorganisaties in de provincie Utrecht) is er een plan uitgewerkt om de toeristisch-recreatieve sector een extra steuntje in de rug te geven met als doel zo snel en duurzaam mogelijk vraagherstel. De campagne ‘Buitenleven in Utrecht’ is één van de drie projecten binnen dit plan. De drie projecten binnen het impulsplan hebben allemaal dezelfde doelen: Spreiding van bezoekers van recreatiegebieden, focus op informeren van mensen in de regio en mensen op een veilige manier laten genieten van de regio. Arne Schaddelee, gedeputeerde van de provincie Utrecht: "Deze Buitenleven-campagne nodigt de inwoners van de provincie uit om hun eigen woonomgeving te ontdekken. Er is zoveel moois te beleven in deze regio. Nu we er weer op uit mogen trekken, hopen we dan ook dat mensen hier gehoor aan geven. Dat is ook goed voor de recreatieondernemers, die met veel aanloop weer kunnen herstellen van een moeilijke tijd. Met de extra steun vanuit de provincie Utrecht komt de sector er weer bovenop.”

 
Verantwoord genieten van het buitenleven in regio Utrecht

De campagne is van start gegaan om regiobewoners te verleiden om bekende en minder bekende plekken in de regio te ontdekken. In de campagne wordt het onderscheidende aanbod van de provincie geëtaleerd aan de hand van de verhaallijnen Kastelen & Buitenplaatsen, Waterlinies en Hollandse Ambachten. Daarnaast wordt er met duurzaam voedsel en streekproducten ook letterlijk inhoud gegeven aan het ‘genieten’, ook als extra impuls voor de horeca. Om deze locaties, en de regio in zijn geheel, aan elkaar te verbinden wordt er extra aandacht besteed aan fietsen en wandelen. In samenwerking met Routebureau Utrecht worden de routes van de drukte af en het fietsen in eigen regio extra onder de aandacht gebracht. Op deze manier proberen de DMO’s het OV, wegennet en parkeerplaatsen niet onnodig te belasten en duurzame mobiliteit te stimuleren. Laura Nieuwenhuis, projectleider en aanjager van de campagne: De diversiteit van de regio komt in deze campagne geweldig samen. Elk gebied heeft zijn unieke kenmerken, wat maakt dat het dé regio bij uitstek is om te genieten van het buitenleven.”

 

Boodschap campagne: Kom naar buiten

Vanaf vandaag is voor alle regiobewoners de boodschap ‘Kom naar buiten en geniet van regio Utrecht’. De campagne uitingen zijn terug te zien op social media, diverse websites, posters door de hele regio en in de Recreatiekrant Regio Utrecht. Ook wordt de samenwerking opgezocht met diverse bloggers en influencers.

Trefwoorden: Campagne, buitenleven, herstel gastvrijheidsector

CELTH
 






||| Nieuws |||

14/06/24
Run op last minutes vanwege slechte weer
Reisorganisatie TUI ziet door het aanhoudend slechte weer in Nederland een flinke boost aan last minute reizen. Boekingen voor Europese vakanties met vertrek op korte termijn stegen met 87% in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar.
14/06/24
Prijsvergelijkingen en gebruiksvriendelijkheid bepalend bij keuze van vakantieboekingssites
Uit onderzoek blijkt dat prijsvergelijkingen en gebruiksvriendelijkheid de belangrijkste factoren zijn voor Nederlandse vakantiegangers. Betrouwbare recensies en real-time beschikbaarheid volgen op de derde en vierde plaats.
14/06/24
Zomerprognose Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen
Het aantal binnen- en buitenlandse bezoekers neemt naar verwachting toe in Gelderland, vooral op campings en in huisjes op vakantieparken.
14/06/24
Rondreizen zomervakantie 2024: Azië het populairst, Zuid-Amerika bloeit weer op
De sterkste stijging en de sterkste daling in het aantal boekingen zijn landen in Zuid-Amerika. Azië blijkt opnieuw de populairste vakantieregio voor deze zomer.
14/06/24
Fox gaat zelfstandig verder
Na een strategische heroriëntatie vorig jaar, verlegt de ANWB haar focus in de reissector op het aanbieden van een breed scala aan reizen, maar niet langer op het ontwikkelen ervan. Dat blijft Fox Reizen doen voor de ANWB.
14/06/24
Btw-verhoging logies en cultuur kan vestigingklimaat aantasten
De Rabobank maakte voor sectoren een korte analyse van de gevolgen van het Hoofdlijnenakkoord. De voorgestelde verhoging van de btw bij logies en cultuur wordt niet veroordeeld maar de gevolgen reiken ver.
13/06/24
Den Haag ziet oprichting anti-corruptie rechtbank als kans
Integrity Initiatives International (III) is gestart met de uitbreiding van haar activiteiten in Europa met als doel de oprichting van een International Anti-Corruption Court (IACC) in Den Haag. Dat ziet dmo The Hague & Partners als een nieuwe kans voor de bestemming Den Haag.
12/06/24
Prijsvrij Vakanties D-reizen en TUI Nederland breiden samenwerking uit
Sinds begin juni worden TUI pakketreizen niet alleen aangeboden via de winkels van D-reizen en D-reizen.nl maar ook bij Prijsvrij Vakanties.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...