Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-07-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Extra impuls voor herstel van gastvrijheidssector:

Gedeputeerde Arne Schaddelee lanceert eerste campagne

Extra impuls voor herstel van gastvrijheidssector:

Vandaag is de campagne ‘Buitenleven in regio Utrecht’ gelanceerd door gedeputeerde Arne Schaddelee, samen met Michiel van der Schaaf (directeur Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei) en Marianne Groen (regiocoördinator Visit Utrecht Region). De destinatiemarketing organisaties (DMO’s) in regio Utrecht slaan de handen in één en lanceren samen een campagne die geheel 2021 doorloopt, met als doel de gastvrijheidssector in provincie Utrecht te herstellen.

 

De gastvrijheidssector in regio Utrecht is zeer hard getroffen door de noodzakelijke maatregelen n.a.v. de Coronapandemie. De sector is een belangrijke aanjager van bestedingen in veel andere sectoren. Vraagherstel in de toeristische sector, economisch en sociaal, is daarom meer dan ooit van levensbelang. Hoe sneller de sector herstelt, hoe groter de kans dat het bedrijfsleven en andere toeristische aanbieders ook op lange termijn overleven, werkgelegenheid behouden blijft en voorzieningen en leefbaarheid in vooral kleinere gemeenschappen in onze provincie in stand kunnen blijven.

 

Extra impuls vanuit Provincie Utrecht

Op initiatief van de Innovatietafel Toerisme Heuvelrug en RBT Heuvelrug & Vallei (met steun van de andere marketingorganisaties in de provincie Utrecht) is er een plan uitgewerkt om de toeristisch-recreatieve sector een extra steuntje in de rug te geven met als doel zo snel en duurzaam mogelijk vraagherstel. De campagne ‘Buitenleven in Utrecht’ is één van de drie projecten binnen dit plan. De drie projecten binnen het impulsplan hebben allemaal dezelfde doelen: Spreiding van bezoekers van recreatiegebieden, focus op informeren van mensen in de regio en mensen op een veilige manier laten genieten van de regio. Arne Schaddelee, gedeputeerde van de provincie Utrecht: "Deze Buitenleven-campagne nodigt de inwoners van de provincie uit om hun eigen woonomgeving te ontdekken. Er is zoveel moois te beleven in deze regio. Nu we er weer op uit mogen trekken, hopen we dan ook dat mensen hier gehoor aan geven. Dat is ook goed voor de recreatieondernemers, die met veel aanloop weer kunnen herstellen van een moeilijke tijd. Met de extra steun vanuit de provincie Utrecht komt de sector er weer bovenop.”

 
Verantwoord genieten van het buitenleven in regio Utrecht

De campagne is van start gegaan om regiobewoners te verleiden om bekende en minder bekende plekken in de regio te ontdekken. In de campagne wordt het onderscheidende aanbod van de provincie geëtaleerd aan de hand van de verhaallijnen Kastelen & Buitenplaatsen, Waterlinies en Hollandse Ambachten. Daarnaast wordt er met duurzaam voedsel en streekproducten ook letterlijk inhoud gegeven aan het ‘genieten’, ook als extra impuls voor de horeca. Om deze locaties, en de regio in zijn geheel, aan elkaar te verbinden wordt er extra aandacht besteed aan fietsen en wandelen. In samenwerking met Routebureau Utrecht worden de routes van de drukte af en het fietsen in eigen regio extra onder de aandacht gebracht. Op deze manier proberen de DMO’s het OV, wegennet en parkeerplaatsen niet onnodig te belasten en duurzame mobiliteit te stimuleren. Laura Nieuwenhuis, projectleider en aanjager van de campagne: De diversiteit van de regio komt in deze campagne geweldig samen. Elk gebied heeft zijn unieke kenmerken, wat maakt dat het dé regio bij uitstek is om te genieten van het buitenleven.”

 

Boodschap campagne: Kom naar buiten

Vanaf vandaag is voor alle regiobewoners de boodschap ‘Kom naar buiten en geniet van regio Utrecht’. De campagne uitingen zijn terug te zien op social media, diverse websites, posters door de hele regio en in de Recreatiekrant Regio Utrecht. Ook wordt de samenwerking opgezocht met diverse bloggers en influencers.

Trefwoorden: Campagne, buitenleven, herstel gastvrijheidsector

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Ryanair rapporteert winstdaling ondanks recordaantal passagiers
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft over het afgelopen boekjaar (2024-2025) een winst na belasting van €1,61 miljard gerapporteerd. Dit is een daling ten opzichte van de €1,92 miljard winst in het voorgaande jaar. Ondanks de winstdaling vervoerde de Ierse prijsvechter een recordaantal van 200 miljoen passagiers, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor.
21/05/25
Mnister Beljaarts neemt 'Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ in ontvangst
HISWA-RECRON-directeur Geert Dijks heeft de ‘Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ deze week aangeboden aan minister Beljaarts van Economische Zaken.
21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
21/05/25
Advies; voorlopig niet wandelen bij landgoed Den Treek-Henschoten
Na een incident op Landgoed Den Treek – Henschoten van maandag 19 mei waarbij mogelijk een wolf is betrokken, heeft de provincie Utrecht een aantal stappen gezet om zo snel mogelijk passende maatregelen te kunnen nemen.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
20/05/25
Exclusief voor leden
Waarom we landgenoten tijdens vakantie vermijden
Hard praten, zeuren over het eten en alleen maar bezig zijn met geld. Maar liefst 69 procent van alle Nederlanders ergert zich tijdens de vakantie aan het gedrag van landgenoten.
19/05/25
Exclusief voor leden
Flexibel arbeidscontract moet meer zekerheid bieden
Werknemers met een flexibel arbeidscontract krijgen meer zekerheid over hun inkomen en hun werktijd. Zo krijgen uitzendkrachten recht op ten minste gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden als reguliere werknemers. Dat staat onder meer in een wetsvoorstel van ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...