Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-06-2021
Auteur: Marc Gerlings

Avondvierdaagse succesvol na mindere start

Innovaties in de app

Avondvierdaagse succesvol na mindere start
Meer beleving in de app van de Avond4daagse. Foto: KWBN.
Ook dit jaar organiseert Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) samen met partner eRoutes een digitale versie van de populaire Avond4daagse. Met behulp van een speciaal hiervoor aangepaste app lopen kinderen hun eigen routes op hun eigen moment. Dat zij daarmee in een behoefte voorzien, blijkt uit de ruim 55.000 deelnemers die, ondanks het uitblijven van mooi lenteweer bij de startperiode, zich toch hebben ingeschreven. Met de zomervakantie en mooier weer in het verschiet, is besloten om de Avond4daagse – Home Edition te verlengen tot en met 31 juli.

Aantal deelnemers

Paul Sanders (directeur-bestuurder KWBN) en Edwin Kuipers (CEO eRoutes) zijn trots op het hoge aantal deelnemers van deze tweede speciale editie. Vorig jaar vond de Home Edition voor het eerst plaats. Bijna 60.000 kinderen namen toen deel. Toen ook dit jaar bleek dat het niet mogelijk zou zijn om in het voorjaar al evenementen te organiseren, besloot KWBN - zeker na het succes van vorig jaar - ook dit jaar de Avond4daagse – Home Edition te organiseren.

Op 1 juni werd de mijlpaal van 50.000 deelnemers gepasseerd. De organisatie meldt vandaag dat de 55.000 inschrijvingen zijn bereikt.

Flexibele deelname

De nieuwe opzet biedt ook kansen voor kinderen die anders niet deel kunnen nemen, bijvoorbeeld door een handicap of een overgevoeligheid voor prikkels. En niet alleen kinderen doen mee, ook volwassen deelnemers herbeleven hun basisschooltijd zo vertelt Astrid Bovée. Samen met een aantal vriendinnen nam ze deel. "Het was een goede motivatie om overdag te wandelen en door de app beleefden we de omgeving op een andere manier, we leerden andere routes kennen met nieuwe paadjes". Sanders: "Van zulke berichten worden we ontzettend enthousiast. Het laat duidelijk de voordelen van de Home Edition zien. Ook ouders ervaren de flexibiliteit als positief. En wil je graag in één jaar twee (of meer) medailles verdienen, dan kun je meerdere keren deelnemen." Kuipers vult aan: "Ook leuk om bijvoorbeeld vanaf je vakantieadres te gaan wandelen. Dat kan met deze speciale Home Edition ook in het buitenland."

Virtuele rustpunten

Met behulp van de app kunnen deelnemers vanaf een zelf te bepalen locatie routes laten maken. Ze kiezen zelf de afstand: 2,5 – 5 – 10 kilometer. Daarbij is het startpunt gelijk aan het eindpunt. De app trackt de routes zodat de deelnemers ook inzicht hebben in hun prestaties. Nieuw dit jaar zijn de verschillende meldingen tijdens de wandeling en de virtuele rustpunten in de app.

Vierdaagse in veertien dagen

Avond4daagse – Home Edition vindt plaats tussen 29 maart en 31 juli 2021. De exacte startdatum bepaalt de deelnemer zelf. Tijdens deze speciale editie hoeven de vier dagen niet aaneengesloten gelopen te worden, maar ze moeten wel binnen twee weken volbracht zijn. De laatste startdag is 31 juli, er kan dan gelopen worden t/m 14 augustus. Wanneer de deelnemers lopen, mogen ze ook zelf bepalen. Dat mag doordeweeks zijn of in het weekend, 's avonds maar ook overdag.

Inschrijven

Deelnemers vinden meer informatie op: www.avond4daagse.nl. Hier kunnen zij zich tot 31 juli 2021 ook inschrijven. Inschrijving vindt dus niet centraal via school of sportvereniging plaats, maar ouders/verzorgers schrijven zichzelf en hun kinderen in. Deelname aan Avond4daagse – Home Edition kost €6,50 per deelnemer. Daarvoor krijgt men toegang tot de app, de mogelijkheid vier routes automatisch te laten aanmaken en de prestatie te laten meten. De officiële Avond4daagse medailles worden thuisbezorgd.
Trefwoorden: evenement, online, vierdaagse, eroutes

CELTH




||| Nieuws |||

23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...