Geplaatst op: 08-06-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Global Leisure Group neemt tweederde van voormalig ELI Play over en versterkt positie in Europa

Global Leisure Group neemt tweederde van voormalig ELI Play over en versterkt positie in Europa

Deze week heeft de Global Leisure Group – dat bestaat uit organisaties als Sidijk en SPI Global Play – tweederde van het voormalige ELI Play overgenomen. In totaal gaat het om vier Europese verkoopkantoren, waaronder: Playlife Duitsland, Playlife Slowakije, HPS Play Company (Oostenrijk) en Theme Works (Slowakije). Met deze overname versterkt de Global Leisure Group haar positie in Centraal Europa en bewijst de groep nogmaals haar wereldwijde marktleiderschap in de leisure en entertainment industrie. Overigens blijft ELI Play gewoon actief op de Nederlandse markt vanuit kantoren in Nederland, Duitsland en Frankrijk.


"Deze nieuwe acquisitie sluit perfect aan bij onze ambitie om 's werelds grootste leverancier van leisure totaalconcepten te worden”, aldus Mikael Wettergren, CEO van de Global Leisure Group. Wettergren gaat verder: "Door onze knowhow, ervaring en ons assortiment te combineren met de verkoop-expertise van deze partijen, zijn wij als groep in staat om nog betere service en ondersteuning te bieden binnen Centraal-Europa. Super om deze versterking erbij te hebben”.


Na de scheiding met ELI Play zijn de bedrijven samen met SPI Global Play diverse projecten gestart. "Vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten, spraken we direct één taal”, concludeert Jürgen Ettinger, Managing Director van Playlife Slowakije. Ook Martin Schuster, Managing Director van HPS Play Company is zeer positief over de samenwerking: "Ondanks de corona-crisis zijn we erin geslaagd om samen een aantal mooie projecten neer te zetten. Vanaf het begin wisten we dat we intensiever wilden samenwerken”. Nu – slechts enkele maanden later – hebben de voormalig ELI Play bedrijven de beslissing genomen om krachten te bundelen en onderdeel te worden van de Global Leisure Group.


"Het is geweldig om nu officieel samen te werken met de Global Leisure Group. We zien veel potentie voor de komende jaren met alle mooie bedrijven, vakmensen en fantastische concepten die de groep al in huis heeft. Ik geloof dat er nog veel mooie projecten voor ons en onze klanten in het verschiet liggen”, voegt Jonathan Herrmann, Managing Director van Playlife Duitsland toe.


Met deze nieuwe stap is de Global Leisure Group uitgegroeid tot een aantal van elf bekende merken binnen de leisure en entertainment industrie. Nu de Global Leisure Group een sterke positie heeft verworven in Europa, is de groep al bezig met het verkennen van mogelijkheden en nieuwe samenwerkingen buiten Europa. 

Link: https://www.globalleisure.group/
Trefwoorden: Leisure en entertainment, totaalconcept

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...