Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-04-2021
Publicatie: VTS 2021-1

De inspiratie van Jorrit Snijder

De inspiratie van Jorrit Snijder

Leeftijd: 45

Afgestudeerd aan: Universiteit Leiden, Bestuurskunde en Universiteit Twente, PhD

Huidige functie: Voorzitter College van Bestuur, Breda University of Applied Sciences (BUas)

Is momenteel inhoudelijk bezig met: het schrijven van mijn 120 dagen verhaal.

Ik ben half oktober 2020 als bestuursvoorzitter begonnen bij BUas en heb in die tijd ontzettend veel ontdekt. Het is natuurlijk een rare tijd om in zo’n nieuwe functie te beginnen en toch voel ik een enorme kracht in de BUas organisatie. Community op z’n best, als je het mij vraagt. Ik ervaar betrokkenheid bij studenten en medewerkers, zorg om elkaars welzijn en een geweldige drive om dingen om te buigen tot iets positiefs. Een aantal van de sectoren waarin wij actief zijn, is hard geraakt door de coronacrisis. Van dichtbij heb ik de inspirerende discussies en brainstorms mogen meemaken van studenten, docenten en captains of industry over hoe dan wel? Dit sterkt me in de gedachte dat BUas een innovatieve hoger onderwijsinstelling is, a buzzing place. Een plek waar we studenten opleiden om iets te bedenken en te creëren wat er nog niet is en de wereld ‘om te denken’. Vanuit mijn 120 dagen verhaal, mijn ervaringen so far, werk ik samen met collega’s toe naar een volgende strategieperiode die ongetwijfeld weer nieuwe uitdagingen met zich meebrengt.

Is naast het werk vooral druk met: mountainbiken, lekker off the road.

Weg van de gebaande paden, daar houd ik van. Vaak zijn onbekende wegen de meest interessante en leerzame routes. Mijn dagelijkse ommetje, samen met mijn vrouw, is op dit moment wat voorspelbaar, maar dan zit de uitdaging erin om op tijd binnen te zijn voor de avondklok. Houthakken doe ik ook graag, ik leg graag een witte berk om, die branden zo fraai in de houtkachel. Mocht iemand nog een exemplaar in de tuin hebben staan die om moet, ik help graag mee!

Krijgt inspiratie van: bevlogen studenten, docenten, lectoren en ga zo maar door.

Gelukkig hebben we er daar een heleboel van bij BUas. Kritische denkers, mensen die verder kijken, anders kijken. Inspiratie haal ik ook uit kranten, tijdschriften en boeken. Ik lees graag en ben nu bezig met een boek van onze lector Storytelling Moniek Hover over de ontwikkeling van de Efteling in relatie tot het ‘vertellen’ van sprookjes.

Zou, indien daartoe de gelegenheid zou zijn, graag nog eens: een roadtrip maken met mijn zonen.

Via Zuid-Frankrijk naar Barcelona. Onderweg stoppen om mijn favoriete Châteauneuf-du-Pape wijn te proeven en vervolgens naar een wedstrijd van Barcelona. Dat is win-win voor beide partijen. Toegegeven, ik vind het geen straf om Messi nog een keer in Camp Nou te zien spelen.  

Trefwoorden: onderwijs, hbo, toerisme, leisure, evenementen, attractieparken, celth, horeca, reisbranche

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...