Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
Combinatie van citymarketing voor inwoners en ruimte voor kunst
Werk van Jan Willem Campmans. Fotografie Aad Hoogendoorn. De kunstprojectie van het Stedelijk
Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente
Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk
voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de
fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief. Het is een
mooie manier om iets positiefs bij de Schiedammers te brengen tijdens
deze lockdown. Daarom maken we graag een verlenging van 2 weken
mogelijk", zegt wethouder binnenstad Marcel Houtkamp.Cultuurwethouder
Duncan Ruseler: "Ik woon vlak bij het stadskantoor en loop bijna elke
avond tijdens een ommetje even langs om te kijken. Het is fijn om te
zien dat onze culturele instellingen en verenigingen kijken naar
alternatieve manieren om kunst en cultuur aan te blijven bieden." De
projector op Molen De Kameel staat elke avond tussen 17.00 - 21.00 uur
aan, tot en met 31 januari 2021. Grootste canvas ooitDe projectie begon in de kerstvakantie met foto’s van Schiedammers. Zij deelden hun geluksmomenten op de toren. Nadat het >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: kunst, museum, dmo, marketing, citymarketing, gemeente
|
|
28/07/20
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
|
14/07/20
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
|
29/06/20
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
|
13/05/20
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
|
24/03/20
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
|
|
07/03/21
Dit jaar is dat voor boswachters reden tot zorg. Want de grote drukte die we in natuurgebieden constateren sinds de pandemie, kan tijdens het broedseizoen voor problemen zorgen. Met een gezamenlijke actie vragen boswachters van Goois Natuurreservaat, LandschappenNL, Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer bezoekers om rekening te houden met kwetsbare dieren in natuurgebieden. Het leidt tot een aanpassing in de communicatie naar bezoekers.
|
24/02/21
Het Groninger Museum verlengt The Rolling Stones – Unzipped tot en met 18 april 2021. De verlenging is een uiterste poging van het museum om de tentoonstelling zo lang mogelijk open te houden en zoveel mogelijk bezoekers toe te kunnen laten. Hierna is geen verlenging meer mogelijk omdat de expositie vanaf juni te zien is in het Franse Marseille.
|
18/02/21
De kunstenaars voor de Kinderbiënnale 2021 zijn bekend. Onder voorbehoud van mogelijke coronamaatre...
|
08/02/21
Om het tij te keren van leegstaande kerken, lanceren DOSS Event Support en communicatiebureau RAADHUIS uit Alkmaar de campagne ‘Kerk als Merk’ . Samen met eigenaren van kerkelijk vastgoed bedenken en organiseren zij publieksevenementen die de bekendheid en financiële positie van kerken vergroten.
|
03/02/21
Al snel aan het begin van de coronacrisis werd duidelijk dat consumenten snel overstappen naar online bestellen. Nu zijn ook de cijfers bekend van het laatste kwartaal van 2020 en de online omzet. Weer schoot het percentage omhoog, met 55%. Internetmarketing wordt een sleutel tot succes tijdens en na de pandemie, zo lijkt het.
|
28/01/21
De nieuwe consumentenwebsite van Visit Zuid-Limburg, die in juli 2020 werd gelanceerd, heeft deze zomermaanden maar liefst 130% meer bezoekers getrokken. Hoe hebben ze dat bereikt?
|
27/01/21
Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.
|
25/01/21
Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.
|
|