Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-01-2021
Publicatie: 2020-03

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

Leeftijd: 48
Afgestudeerd aan: Rijksuniversiteit Leiden, Bestuurskunde
Huidige functie: directeur VisitBrabant

Is momenteel inhoudelijk bezig met: het samen met veel partners aan de slag zijn om de vrijetijdssector in Brabant sterker te maken. Dat is zeker in Corona-tijd een flinke klus, waarin we allemaal heel flexibel moeten zijn. De grote zorg is dat vele ondernemers door de sluitingen niet overeind blijven. VisitBrabant werkt aan campagnes om bezoekers en inwoners te laten zien waar je nu wel naartoe kan en wat je op je lijstje moet zetten om láter te bezoeken. Want; zonder bezoekers geen herstel van de sector. Die sector is heel breed: musea, horeca, evenementen en attractieparken bijvoorbeeld, en dat maakt het werk juist zo leuk. Een ander belangrijk thema in de vrijetijdssector is het aanbod van wandelen en fietsen, nu meer populair dan ooit. Wij verbinden dat aan regionale thema’s, waardoor de bezoeker ook de verhalen meekrijgt en daardoor een mooiere belevenis. Dat gaat heel goed in Brabant; onderweg is veel te beleven voor fietsers en wandelaars en we hebben veel horeca waar je kunt genieten van de Brabantse gastvrijheid.

Is naast het werk vooral druk met: een potje tennis spelen, in de tuin werken of lekker een boek lezen. Vorig jaar is de tuin vrijwel helemaal opnieuw aangeplant en dat betekent dus ook: veel onkruid dit jaar. Ik probeer bovendien elk jaar wat uit onze eigen moestuin op het bord te krijgen. Dat lukt de ene keer beter dan de andere, maar het is altijd leuk om ermee aan de slag te zijn.

Krijgt inspiratie van: ervaringen van collega’s uit andere landen of uit andere sectoren. Het is leuk om de verschillen te zien, maar je ziet ook oplossingen die je zelf goed kunt toepassen. En soms helpt het ook om tevreden te zijn met wat je zelf al geregeld hebt. Zo merk ik bijvoorbeeld dat in Nederland de samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven makkelijker gaat dan in andere landen.

Zou, indien daartoe de gelegenheid zou zijn, graag nog eens: op reis gaan! Door de corona-maatregelen is dat nu niet goed mogelijk. En ook in de periode daarna is het belangrijk dat we allemaal wat minder vaak en minder ver vakantie gaan vieren, dat is duurzamer. Toch vind ik het heerlijk en waardevol om af en toe even in een andere cultuur en in een ander landschap te zijn. Dat geeft ook perspectief op je eigen omgeving.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, markting, noord-brabant

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...