Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio. Convious helpt al meer dan 100 bedrijven uit de vrijetijdsbranche met haar geautomatiseerde AI-gestuurde ticketsoftware en geavanceerde Crowd Control-technologie hun bezoekers slimmer en veiliger te distribueren. Groot verschil met Tapperuse is dat deelnemende bedrijven een volledig eigen app krijgen met veel meer functies.

"Traditioneel loopt de vrijetijdsmarkt niet voorop qua e-commerce. We zijn daarom blij om te zien dat ons sterk groeiende klantenbestand ons platform in toenemende mate gebruikt en de voordelen haalt uit meer directe online verkoop. COVID-19, heeft de markt veranderd en ‘online’ is belangrijker dan ooit. Door de aankoop van de Tap-technologie en het team, breiden we ons aanbod uit met native mobiele apps tegen een fractie van de gebruikelijke kosten, maar mét alle voordelen”. Camiel Kraan, CEO van Convious.

Wat is Tap?

Tap (Tick and Pay) is een white-label 'Pay as you go'-platform dat onder andere dagattracties helpt in te spelen op de verschillende behoeften van bezoekers door een unieke en innovatieve technologie te gebruiken. Hiermee kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren en betalen zij alleen voor de doorgebrachte tijd. Ook stelt dit dagattracties in staat om voor, tijdens en na het bezoek een sterkere relatie op te bouwen met hun bezoekers, waardoor hun bereik, omzet en winst toenemen.

Met de baanbrekende technologie van Tap, biedt Convious met native apps nu ook een optimale mobiele ervaring voor de vrijetijdsmarkt. Wellnesscentra, attractieparken, dierentuinen of musea kunnen met de app de gastervaring en betrokkenheid verbeteren door nieuwe functies als: in-app location based messaging, crowd control door middel van GPS met geofencing en heat-mapping, toegangs- en capaciteitsbeheer en zelfs mobiele advertenties voor bijvoorbeeld F&B upsell. Dat allemaal zonder extra ontwikkelingskosten voor de aanbieder.

Wat is Convious?

Convious is het toonaangevende SaaS-platform voor de vrijetijdsmarkt in Europa. "Wij geloven sterk in hun visie van één volledige e-commerce oplossing voor de vrijetijdsmarkt. Hierdoor was het een makkelijke keuze samen te werken en meer bedrijven te helpen beter online en offline te presteren ", zegt Ronald de Groot, Product Owner bij Tap. "Door de app te gebruiken, hebben de partners van Convious toegang tot realtime bezoekersdata. Dit is van onschatbare waarde en biedt nieuwe commerciële kansen. Daarnaast kunnen operationele processen verbeterd worden. Bovenal verhoogt het de veiligheid en zorgt het ervoor dat voldaan wordt aan de COVID-19-richtlijnen.”
Link: https://www.convious.com/tap
Trefwoorden: attractieparken, dagrecreatie, cultuur, tickets, crowdcontrol, online, reserveren

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
26/05/25
24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.