Geplaatst op: 27-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Schiphol biedt extra service in desinfecteren spullen

Schiphol biedt extra service in desinfecteren spullen
Drie locaties voor reizigers voor het desinfecteren van spullen. Foto: Schiphol Group / M Kuipers.
Als aanvulling op bestaande coronamaatregelen heeft Schiphol in de hal boven het station drie nieuwe ontsmettingslocaties waar reizigers onder meer hun persoonlijke spullen, zoals telefoon, paspoort en sleutels kunnen desinfecteren met UV-C licht.  Schiphol heeft met deze extra service een echte primeur.

Reizigers vinden de drie zogenoemde ‘Sanitising Service’ punten op Schiphol Plaza, in Lounge 2 en tussen Aankomsthal 3 en 4. Hierdoor kunnen zowel bezoekers, aankomende, vertrekkende als overstappende reizigers gebruik maken van de servicepunten.
 

UV-C licht

De Sanitising Service bestaat uit vier gedeelten: in alle gedeelten kunnen reizigers hun handen desinfecteren, spullen schoonmaken met vochtige doekjes en gebruik maken van handcrème. Daarnaast is er een plek waar reizigers hun persoonlijke spullen kunnen desinfecteren met UV-C licht en is er een gedeelte speciaal ingericht voor families. Het familiegedeelte maakt het voor ouders en kinderen gemakkelijk om de service te gebruiken, omdat deze speciaal in hoogte is aangepast en aantrekkelijk is gemaakt voor kinderen.


Handgel van Hollandse tulpenbollen

De handgel in deze servicepunten is gemaakt van Nederlandse tulpenbollen, die te klein zijn voor de teelt. De handgel is daardoor volledig duurzaam geproduceerd. Ook het UV-apparaat is van Nederlandse bodem. Met regelmaat is een medewerker aanwezig bij de Sanitising Service om gebruikers te verwelkomen en te assisteren, zoals bij het desinfecteren van de spullen met UV-C licht.

Schiphol werkt er hard aan om de hygiëne van de luchthaven voortdurend naar een hoger niveau te tillen. De afgelopen tijd zijn er al diverse maatregelen op het gebied van hygiëne getroffen. Zo zijn er meer dan 500 hand sanitisers verspreid over de luchthaven geplaatst en worden faciliteiten op de luchthaven waar veel mensen mee in aanraking komen –zoals sanitaire voorzieningen, balies en wachtruimtes- extra goed gereinigd.

Primeur voor  Schiphol

De Sanitising Service is een uniek concept op luchthavens, waarbij het draait om een extra attentie voor reizigers die de behoefte voelen zichzelf en hun persoonlijke spullen te desinfecteren.
Trefwoorden: corona, desinfecteren, Schiphol, station, reizen

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.
22/09/20
Gastvrijheid Den Haag voor mensen met een beperking
The Hague Marketing Bureau, Stichting Voorall en de gemeente Den Haag hebben hun krachten gebundeld en een stadsroute samengesteld die mensen met een beperking langs koninklijke highlights brengt.
20/09/20
Naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden fors gestegen
De negen Hanzesteden in Oost-Nederland zijn flink in bekendheid gestegen, zowel binnen Nederland als bij Duitsers en Belgen.
18/09/20
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
16/09/20
Half miljoen bezoeken voor druktemonitor Gelderland
Diverse DMO's hebben deze zomer druktemeters ingezet. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is de eerste die met resultaten komt. En die vallen niet tegen.
14/09/20
Snel extra gasten nodig voor zeilvloot
Uit circa 400 authentieke schepen bestaat de Hollandsche Zeilvloot. Deze zijn niet alleen van cultuu...
14/09/20
Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden.
14/09/20
Toeristisch-recreatieve platforms sluiten aan bij Limburg Marketing
Donderdagavond 10 september 2020 hebben de voorzitters van de Toeristische Platforms van Peel & ...