Geplaatst op: 24-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden

Trekt Utrecht de sporttalenten naar het midden van Nederland?

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden
Hockeyer David Harte is bij de opening van de campagne. Foto: Fotostudio Red Green Blue.
Utrecht Marketing en SportUtrecht starten vandaag de campagne Ruimte voor Talent. Aan de hand van profielen van verschillende Utrechtse topsporters toont deze campagne dat Utrecht niet alleen beschikt over uitstekende sportfaciliteiten, maar ook dat de stad een gezonde leefomgeving biedt waarin sporters de ruimte krijgen hun talent verder te ontwikkelen.

Onder anderen hockeyer David Harte, kickbokser Ilias Ennahachi en para-snowboardster Lisa Bunschoten treden op als boegbeeld van de campagne Ruimte voor Talent. In korte video’s vertellen zij wat hen aan Utrecht bindt. De komende tijd wordt wekelijks een andere sporter online uitgelicht. Ook zijn deze boegbeelden te zien op de digitale schermen in de stad. 

Hun verhalen dienen als inspiratiebron voor talentvolle sporters uit binnen- en buitenland die op zoek zijn naar een plek waar zij op hoog niveau kunnen trainen, hun talent verder kunnen ontwikkelen en tevens prettig kunnen leven.

Sport en leven

De verhalen van de zes talenten gaan verder dan sport alleen. Zo neemt de Ier David Harte, keeper bij SV Kampong Hockey, de kijker mee naar de plek waar hij en zijn vrouw elkaar het jawoord gaven. Kickbokser Ilias Ennahachi, tot twee keer toe gekozen tot Utrechts sportman van het jaar, vertelt op zijn beurt over het door hem opgerichte Ontwikkelcentrum Utrecht dat jongeren met individuele begeleiding en dagbesteding stabiliteit biedt die zij thuis mogelijk niet hebben. Elk op hun eigen manier vertellen de sporters over wat Utrecht voor hen betekent op sportief en persoonlijk vlak.  

Ruimte om te ontwikkelen

Utrecht biedt sportieve talenten alle ruimte om zich te ontwikkelen. De ruimte om te trainen bij een vereniging met professionele coaches, de ruimte om sport te combineren met onderwijs, de ruimte om te wonen en recreëren én de ruimte om sport te beoefenen op topniveau. Met meer dan 300 sportverenigingen, 13 sporthallen, 52 gym- en sportzalen, 24 sportparken, 3 atletiekbanen, 4 zwembaden en natuurlijk De Vechtsebanen heeft ook de infrastructuur sporters veel te bieden.

Koppeling met grote sportevenementen

De afgelopen jaren hebben grote evenementen als de Giro en de Tour de France, het EK voetbal voor vrouwen en het EK beachvolleybal laten zien dat sport en Utrecht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Met de zes weken durende campagne Ruimte voor Talent willen Utrecht Marketing en SportUtrecht het profiel van Utrecht op sportgebied nog meer versterken. Iets dat naadloos aansluit bij de stad waar ‘gezond stedelijk leven voor iedereen’ centraal staat.  


Menno Hornman en Cor Jansen

Het is de eerste keer dat Utrecht Marketing en SportUtrecht de krachten bundelen. Op maandagmiddag 24 augustus wordt deze samenwerking officieel bekrachtigd op de sportvelden van SV Kampong door Menno Hornman, Manager Topsport & Talentontwikkeling van SportUtrecht, Cor Jansen, directeur van dmo Utrecht Marketing en hockeyer David Harte.
Trefwoorden: sport, talent, Utrecht, marketing citymarketing, dmo

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.
22/09/20
Gastvrijheid Den Haag voor mensen met een beperking
The Hague Marketing Bureau, Stichting Voorall en de gemeente Den Haag hebben hun krachten gebundeld en een stadsroute samengesteld die mensen met een beperking langs koninklijke highlights brengt.
20/09/20
Naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden fors gestegen
De negen Hanzesteden in Oost-Nederland zijn flink in bekendheid gestegen, zowel binnen Nederland als bij Duitsers en Belgen.
18/09/20
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
16/09/20
Half miljoen bezoeken voor druktemonitor Gelderland
Diverse DMO's hebben deze zomer druktemeters ingezet. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is de eerste die met resultaten komt. En die vallen niet tegen.
14/09/20
Snel extra gasten nodig voor zeilvloot
Uit circa 400 authentieke schepen bestaat de Hollandsche Zeilvloot. Deze zijn niet alleen van cultuu...
14/09/20
Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden.
14/09/20
Toeristisch-recreatieve platforms sluiten aan bij Limburg Marketing
Donderdagavond 10 september 2020 hebben de voorzitters van de Toeristische Platforms van Peel & ...