Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden

Trekt Utrecht de sporttalenten naar het midden van Nederland?

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden
Hockeyer David Harte is bij de opening van de campagne. Foto: Fotostudio Red Green Blue.
Utrecht Marketing en SportUtrecht starten vandaag de campagne Ruimte voor Talent. Aan de hand van profielen van verschillende Utrechtse topsporters toont deze campagne dat Utrecht niet alleen beschikt over uitstekende sportfaciliteiten, maar ook dat de stad een gezonde leefomgeving biedt waarin sporters de ruimte krijgen hun talent verder te ontwikkelen.

Onder anderen hockeyer David Harte, kickbokser Ilias Ennahachi en para-snowboardster Lisa Bunschoten treden op als boegbeeld van de campagne Ruimte voor Talent. In korte video’s vertellen zij wat hen aan Utrecht bindt. De komende tijd wordt wekelijks een andere sporter online uitgelicht. Ook zijn deze boegbeelden te zien op de digitale schermen in de stad. 

Hun verhalen dienen als inspiratiebron voor talentvolle sporters uit binnen- en buitenland die op zoek zijn naar een plek waar zij op hoog niveau kunnen trainen, hun talent verder kunnen ontwikkelen en tevens prettig kunnen leven.

Sport en leven

De verhalen van de zes talenten gaan verder dan sport alleen. Zo neemt de Ier David Harte, keeper bij SV Kampong Hockey, de kijker mee naar de plek waar hij en zijn vrouw elkaar het jawoord gaven. Kickbokser Ilias Ennahachi, tot twee keer toe gekozen tot Utrechts sportman van het jaar, vertelt op zijn beurt over het door hem opgerichte Ontwikkelcentrum Utrecht dat jongeren met individuele begeleiding en dagbesteding stabiliteit biedt die zij thuis mogelijk niet hebben. Elk op hun eigen manier vertellen de sporters over wat Utrecht voor hen betekent op sportief en persoonlijk vlak.  

Ruimte om te ontwikkelen

Utrecht biedt sportieve talenten alle ruimte om zich te ontwikkelen. De ruimte om te trainen bij een vereniging met professionele coaches, de ruimte om sport te combineren met onderwijs, de ruimte om te wonen en recreëren én de ruimte om sport te beoefenen op topniveau. Met meer dan 300 sportverenigingen, 13 sporthallen, 52 gym- en sportzalen, 24 sportparken, 3 atletiekbanen, 4 zwembaden en natuurlijk De Vechtsebanen heeft ook de infrastructuur sporters veel te bieden.

Koppeling met grote sportevenementen

De afgelopen jaren hebben grote evenementen als de Giro en de Tour de France, het EK voetbal voor vrouwen en het EK beachvolleybal laten zien dat sport en Utrecht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Met de zes weken durende campagne Ruimte voor Talent willen Utrecht Marketing en SportUtrecht het profiel van Utrecht op sportgebied nog meer versterken. Iets dat naadloos aansluit bij de stad waar ‘gezond stedelijk leven voor iedereen’ centraal staat.  


Menno Hornman en Cor Jansen

Het is de eerste keer dat Utrecht Marketing en SportUtrecht de krachten bundelen. Op maandagmiddag 24 augustus wordt deze samenwerking officieel bekrachtigd op de sportvelden van SV Kampong door Menno Hornman, Manager Topsport & Talentontwikkeling van SportUtrecht, Cor Jansen, directeur van dmo Utrecht Marketing en hockeyer David Harte.
Trefwoorden: sport, talent, Utrecht, marketing citymarketing, dmo

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...