Geplaatst op: 07-08-2020

Bij coronauitbraak in leisure wordt het bedrijf twee weken gesloten

Bij coronauitbraak in leisure wordt het bedrijf twee weken gesloten
Rutte: tweede lockdown komt er niet wel beter op de maatregelen letten.
Gisteravond bij de persconferentie van premier Rutter en minister van gezondheid De Jonge was vooral de oproep te horen om de winst die in de vorige maanden was geboekt tegen het coronavirus niet verloren te laten gaan. Voor onze sector zit er veel meer aan vast. Een horecazaak maar ook pretpark of ander leisurebedrijf wordt 2 weken gesloten na een lokale coronauitbraak.

Deze maatregel volgde na de vaststelling dat horeca voortaan de bezoekers kan registreren. De horeca kan niet de gasten verplichten om zich te registreren. Wel dringt de overheid er op aan dat registratie plaatsvindt. Eigenaren kunnen het als voorwaarde voor bezoek aan klanten voorstellen. Registratie van gasten wordt gevraagd vanaf aanstaande maandag. Mocht er een lokale uitbraak zijn dan is de straf niet mals: 2 weken dicht. Dat geldt ook voor musea en andere publieke instellingen.

Registratie gasten

Enkele horecazaken doen de registratie al. Rutte verwijst naar Duitsland waar de maatregel al geldt. Onder meer de koffieketen Doppio kreeg veel aandacht door direct na de heropening de registratie te introduceren. Het voordeel is dat er contactgegevens bekend zijn van de gasten. Hiermee kan onderzoek gedaan worden na een mogelijke coronauitbraak bij een bedrijf naar gasten en verdere verspreiding van het coronavirus.

Teststraat Schiphol

Gister werd al informatie bekend dat er een teststraat komt in Schiphol. Deze wordt geplaatst bij vluchten die terugkomen uit de risicolanden. Nieuw daarbij is dat medewerkers ook besmette passagiers nabellen of de thuisquarantaine echt plaatsvindt.

Daarmee leverde de persconferentie die vooral de waarschuwing had dat Nederlanders beter de coronamaatregelen moeten naleven, toch veel op voor de gastvrijheidseconomie.
Trefwoorden: leisure, corona, maatregelen, horeca, pretpark

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/09/20
Westfries Museum opent rijk ingerichte kunstkammer
De ruimte is ingericht naar het voorbeeld van een 17e-eeuwse ‘kunstkammer’, zoals die destijds in de huizen van de rijke kooplieden te vinden was.
25/09/20
Depot Boijmans drie dagen open
Naast 7.000 bezoekers ook een breed online programma.
25/09/20
Derde marathon op schaal gaat door in Madurodam
Het Haagse themapark Madurodam houdt op zondag 4 oktober de derde editie van haar eigen marathon speciaal voor kinderen.
25/09/20
Sterke groei online bestedingen maar niet in vrijetijdssector
De online bestedingen van Nederlandse consumenten groeiden in het tweede kwartaal van 2020 met 12% naar 6,36 miljard euro. De vrijetijdssector had part noch deel in deze groei en moest een dip incasseren
25/09/20
Beerze Bulten lanceert Avonturenpad Beerze Rangers
Deze week lanceerde Vakantiepark Beerze Bulten een nieuw avonturenpad in de bossen van Beerze genaamd Beerze Rangers.
25/09/20
Online concerten vanuit Tiny Houses Droomparken
Droomparken start met zogenaamde Tiny Concerts vanuit de Tiny Houses op vakantiepark De Zanding in Otterloo. De concerten van poprock tot klassiek repertoire, van musical tot Nederlandse luisterliedjes, van zoetgevoiced tot coloratuur worden online uitgezonden.
25/09/20
Hoe ontwikkel je een toeristisch product?
Het European Tourism Futures Institute (ETFI) organiseert samen met het Centre for the Promotion of Imports (CBI) drie gratis webinars waarin het ontwikkelen van een toeristisch product centraal staat.
24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.