Geplaatst op: 11-03-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bovengemiddelde groei Nederlands toerisme naar Denemarken

Strategie meer evenwicht in toeristische seizoenen succesvol

Bovengemiddelde groei Nederlands toerisme naar Denemarken
Het Deens toerisme vestigde in 2019 opnieuw een record in het aantal overnachtingen. Vooral in het schouderseizoen is de stijging goed te zien. In Nederland was de groei 5,8%, wat neerkomt op 1.428.250 Nederlandse overnachtingen. Interessanter is de ontwikkeling van de strategie om toerisme beter over de seizoenen te spreiden.

"Wij zien dat de interesse voor Denemarken als vakantiebestemming de laatste jaren toeneemt”, vertelt Mette Rodenhuis-Carlsen van VisitDenmark Nederland met gepaste trots. "Sinds 2014 hebben wij samen met onze Nederlandse en Deense partners de focus toegespitst op twee doelgroepen; ‘gezinnen met kinderen tot 12 jaar’ en ‘stellen reizend zonder kinderen’. Naast deze doelgroepen, hebben wij ook de vakantieperiode buiten het hoogseizoen erkend als een belangrijkere reisperiode, wat een enorm potentieel biedt voor het gehele Deense toerisme.” >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: Denemarken, toerisme, seizoen, marketing, productontwikkeling

||| Blogs |||

30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
28/01/19 · Beleid · Dagrecreatie · Horeca · Leisure · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/03/20
Ons virtueel prikbord van hoop en inspiratie
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
24/03/20
Samen uit de crisis: R&T gratis
In een normale wereld verschijnt vakblad R&T gewoon op papier. De artikelen uit R&T verschij...
23/03/20
Waterschappen springen bedrijven te hulp
De waterschappen hebben een hechte band met recreatie. Zij zorgen onder meer voor schoon water, voor...
12/03/20
1 op de 2 bezoekers is Duits in Gelderland
Bij de publicatie van het overnachtingscijfer bleek dat de groei van de Duitse bezoekers nog verder ...
11/03/20
Exclusief voor leden
Bovengemiddelde groei Nederlands toerisme naar Denemarken
Het Deens toerisme vestigde in 2019 opnieuw een record in het aantal overnachtingen. Vooral in het s...
06/03/20
The VR Room trapt pop-up tour af met nieuwe vestiging in Tilburg
The VR Room krijgt in Tilburg haar eerst pop-up vestiging. Daartoe is een unieke samenwerking aangegaan met vastgoedbelegger Wereldhave.
06/03/20
Exclusief voor leden
4 concrete doelen Europa vermindering plastic
Veel bedrijven in de gastvrijheidseconomie verminderen het gebruik van plastic. Vandaag zijn op Euro...
05/03/20
Exclusief voor leden
Utrecht investeert meer in festivals (+38%)
De provincie Utrecht heeft voor de komende 4 jaar in totaal 5,2 miljoen euro subsidie beschikbaar vo...