Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Koninklijk Paleis in Amsterdam bereikt bezoekersrecord in 2019

Koninklijk Paleis in Amsterdam bereikt bezoekersrecord in 2019
Foto: Koninklijk Paleis Amsterdam
Het Koninklijk Paleis in Amsterdam ontving in 2019 een ongeëvenaard aantal van 314.833 bezoekers uit binnen- en buitenland, waarvan 47.959 kinderen met gratis toegang. 

Het Paleis was in 2019 in totaal 255 dagen open voor publiek. Het bijzondere gebouw in het hart van Amsterdam is het officiële ontvangstpaleis van Koning Willem-Alexander en wordt daarbuiten zoveel mogelijk opengesteld voor bezoekers. Het Amsterdamse Paleis is daardoor altijd volop in gebruik.

In 2019 had het Koninklijk Paleis een vol publieksprogramma. De tentoonstelling van het Guriev servies werd de eerste maanden van het jaar wegens succes verlengd. In de zomer werd de tentoonstelling Het Universum van Amsterdam getoond. Schatten uit de gouden eeuw van de cartografie werd veelvuldig bezocht. Daarnaast maakten de tentoonstelling van de Koninklijke Prijs voor Vrije Schilderkunst en diverse andere activiteiten 2019 een heel succesvol jaar. Tijdens de Nationale Open Monumentendagen bezichtigden gedurende een weekend ruim 5.000 mensen het Paleis.

Koninklijk Paleis Amsterdam in 2020

Ook in 2020 is het Koninklijk Paleis Amsterdam veelvuldig geopend voor publiek. Kinderen tot 18 jaar hebben gratis toegang. Iedere bezoeker ontvangt een gratis audiotour. Voor families en kinderen zijn er speciale audiotours. Daarnaast biedt het Paleis rondleidingen aan en is er een uitgebreid programma voor scholen. In de zomermaanden staat een tentoonstelling op het programma over de unieke geschiedenis van het gebouw en vanaf het najaar is de jaarlijks terugkerende tentoonstelling van de Koninklijke Prijs voor Vrije Schilderkunst te zien.
Trefwoorden: paleis, kunst, museum, Amsterdam

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.