Geplaatst op: 24-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Koninklijk Paleis in Amsterdam bereikt bezoekersrecord in 2019

Koninklijk Paleis in Amsterdam bereikt bezoekersrecord in 2019
Foto: Koninklijk Paleis Amsterdam
Het Koninklijk Paleis in Amsterdam ontving in 2019 een ongeëvenaard aantal van 314.833 bezoekers uit binnen- en buitenland, waarvan 47.959 kinderen met gratis toegang. 

Het Paleis was in 2019 in totaal 255 dagen open voor publiek. Het bijzondere gebouw in het hart van Amsterdam is het officiële ontvangstpaleis van Koning Willem-Alexander en wordt daarbuiten zoveel mogelijk opengesteld voor bezoekers. Het Amsterdamse Paleis is daardoor altijd volop in gebruik.

In 2019 had het Koninklijk Paleis een vol publieksprogramma. De tentoonstelling van het Guriev servies werd de eerste maanden van het jaar wegens succes verlengd. In de zomer werd de tentoonstelling Het Universum van Amsterdam getoond. Schatten uit de gouden eeuw van de cartografie werd veelvuldig bezocht. Daarnaast maakten de tentoonstelling van de Koninklijke Prijs voor Vrije Schilderkunst en diverse andere activiteiten 2019 een heel succesvol jaar. Tijdens de Nationale Open Monumentendagen bezichtigden gedurende een weekend ruim 5.000 mensen het Paleis.

Koninklijk Paleis Amsterdam in 2020

Ook in 2020 is het Koninklijk Paleis Amsterdam veelvuldig geopend voor publiek. Kinderen tot 18 jaar hebben gratis toegang. Iedere bezoeker ontvangt een gratis audiotour. Voor families en kinderen zijn er speciale audiotours. Daarnaast biedt het Paleis rondleidingen aan en is er een uitgebreid programma voor scholen. In de zomermaanden staat een tentoonstelling op het programma over de unieke geschiedenis van het gebouw en vanaf het najaar is de jaarlijks terugkerende tentoonstelling van de Koninklijke Prijs voor Vrije Schilderkunst te zien.
Trefwoorden: paleis, kunst, museum, Amsterdam

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/06/20
Ons virtueel prikbord van inspiratie: Verantwoorde vakbeurzen in coronatijd
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
18/05/20
World Series of Fitness voor vier jaar naar Maastricht
Original World Series of Fitness HYROX komt op 23 januari 2021 voor het eerst naar Maastricht. Er is...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
28/04/20
Tips voor een intelligente open up
Tientallen tips om je vrijetijdsbedrijf voor te bereiden op de 1,5 meter economie en toch nog een goede businesscase te draaien.
21/04/20
Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing. Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.
24/03/20
Samen uit de crisis: R&T gratis
In een normale wereld verschijnt vakblad R&T gewoon op papier. De artikelen uit R&T verschij...
23/03/20
Waterschappen springen bedrijven te hulp
De waterschappen hebben een hechte band met recreatie. Zij zorgen onder meer voor schoon water, voor...