Geplaatst op: 23-01-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

‘THIS IS HOLLAND’ vliegt uit naar China

‘THIS IS HOLLAND’ vliegt uit naar China

Na twee succesvolle eerste jaren, vestigt de experience ‘THIS IS HOLLAND’ zich nu in China. Als onderdeel van het ‘Impressions of Holland Center’ bij het Zhengpu Port New District project, gevestigd aan de Yangtze River nabij Nanjing, presenteert ‘THIS IS HOLLAND’ er de Nederlandse activiteiten en cultuur. Het ‘Impression of Holland Center’ geeft Chinese inwoners de kans om in eigen land de aantrekkingskracht van Nederland te ontdekken.

 

THIS IS HOLLAND

Sinds het begin van 2018 is Amsterdam een ervaring rijker met ‘THIS IS HOLLAND’. Tijdens deze 45 minuten durende experience wordt de cultuur van Nederland uitgelegd, eindigend met een Flying Theater show, waar de bezoeker in vogelvlucht wordt meegenomen over 22 iconische bezienswaardigheden van het land. Gedurende de experience is er speciale aandacht voor de Nederlandse Werelderfgoederen van UNESCO.

 

De experience trok 180.000 bezoekers in 2018 en 281.000 bezoekers in 2019, en ontvangt een hoge waardering op TripAdvisor, Google en Get Your Guide.

 

De experience in China wordt een exacte replica van zijn voorloper in Amsterdam, maar zal aangepast worden naar de Chinese taal en een dubbele bezoekerscapaciteit krijgen. " De internationale interesse in ‘THIS IS HOLLAND’ bevestigt het succes van het concept.” aldus Frankwin van Beers, algemeen directeur van ‘THIS IS HOLLAND’. " Om na twee jaar al erkend te worden als een belangrijk merk van de Nederlandse cultuur is iets waar ons team en partners erg trots op mogen zijn.”

 

MaAnshan’s Zhengdu Port New District Project

De Chinese versie van ‘THIS IS HOLLAND’ wordt geopend 45 kilometer ten zuiden van de stad Nanjing, in Zhengdu Port New District aan de bekende Yangtze rivier. " Wij zijn erg blij en trots om ‘THIS IS HOLLAND’ te kunnen toevoegen aan ons ‘Impressions of Holland Center’ in China om de kracht en het karakter van Nederland te kunnen laten zien aan de Chinese mensen” , zegt Aalt Dijkhuizen, co-directeur van het Holland Center. Het Holland Center is ontstaan uit een gezamenlijke verklaring tussen China en Nederland om de handel en samenwerking tussen beide landen te omarmen en te stimuleren. Het initiatief focust zich op vier basiselementen van welzijn: voeding & gezondheid, mentale welzijn, sociale connecties, en sport & fitness, die worden getoond door iconisch Nederlandse merken.

Terwijl de eerste projectfase met de constructie van ‘CORPUS World Wide’ vol in ontwikkeling is, wordt de tweede fase al voorbereid met een uitbereiding van 20 km2. De tweede fase bestaat uit ‘THIS IS HOLLAND’, een openlucht tentoonstelling van XSAGA en nog meer merk experiences die zullen volgen. Patrick Roubroeks, CEO van XSAGA, zegt het volgende: "Cultuur gaat over de landsgrenzen en is de meest internationale taal. Wij zijn trots en opgewonden om het beste van de Nederlandse cultuur te presenteren in deze internationale co-productie.”

 

City Leisure Group

Het ‘THIS IS…’ merk is eigendom van City Leisure Group (CLG). CLG zal de uitbereiding van ‘THIS IS HOLLAND’ in China uitvoeren en hierin ook investeren. Door bewezen succes in Nederland is het ‘THIS IS…’ merk hard aan het werk om internationale groei naar verscheidende andere wereldsteden te verwezenlijken. Magnús Magnússon, bestuursvoorzitter van CLG, reageert: " Wij zijn erg trots op de operationele resultaten van ‘THIS IS HOLLAND’ en hoe het concept zichzelf heeft bewezen voor internationale groei. We zijn enthousiast om te investeren in de toekomst, waarin China een geweldige kans is.” De uitbereiding zal worden gerealiseerd met dezelfde vertrouwde partners die samen met CLG, de originele ‘THIS IS HOLLAND’ experience gecreëerd hebben.



Trefwoorden: This is Holland, impression of Holland Center, China

||| Blogs |||

03/02/20
Overtoerisme!
Overtoerisme!
03/02/20 · Beleid · Toerisme · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Overtoerisme zal ongetwijfeld als een van de meest prominente nieuwkomers in de Dikke Van Dale worde...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/02/20
Exclusief voor leden
Meer motorliefhebbers naar MOTORbeurs (+11%)
Zin in een tochtje op de motor? Meer liefhebbers zeiden daar 'ja' op en wilden zich eerst goed laten...
21/02/20
Exclusief voor leden
Toerisme levert Vlaanderen meer dan 7 miljard euro op
Toerisme draagt meer dan 7 miljard euro bij aan de Vlaamse economie en is de afgelopen twee jaar met 260 miljoen euro gegroeid.
21/02/20
Immaterieel Erfgoed als toeristische bestemming
Wat zijn de kansen en uitdagingen bij immaterieel erfgoedtoerisme? Dat wordt bekeken tijdens het con...
17/02/20
Exclusief voor leden
Roompot neemt 90 strandhuisjes Landal in Julianadorp over
Na de aankondiging van afgelopen maandag dat de 74 Beach Villa’s van Hoek van Holland op 1 januari...
14/02/20
Schiphol sterk 2019 met plus 27% groei nettoresultaat
Amsterdam Schiphol Airport draaide in 2019 een goed jaar ondanks technische storingen waardoor passa...
14/02/20
Valentijnsdag graag met een stedentrip vieren
Wie dit weekend Valentijnsdag gaat vieren in het buitenland, gaat voor Londen, Barcelona of Kopenhag...
13/02/20
Exclusief voor leden
Toerisme in diverse Europese landen
In 2019 heeft Spanje een recordaantal internationale toeristen getrokken. Het land werd bezocht door 83,7 miljoen toeristen, een groei van 1,% Marokko heeft vorig jaar bijna 13 miljoen toeristen getrokken, 5,2% meer dan in 2018.
12/02/20
Exclusief voor leden
Nieuw wielerevenement door Gelderland
Make-A-Wish Nederland, Support Casper en Libéma profcycling lanceren ‘The Dutch 750’: een...