Geplaatst op: 30-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

40 cruciale management tips voor leisure

met 20 columns die trends en markten verhelderen

40 cruciale management tips voor leisure


van Han Verheijden

Expert in leisure Han Verheijden schreef heel veel columns voor magazine Recreatie & Toerisme. We wilden de loopbaan van deze markante ondernemer, consultant en lector beter afsluiten dan alleen een bundeling van columns. Daarom schreef Han zijn top 40 management tips.

Bestel nu

De tips zijn verdeeld naar 4 handige categorieën. Deze inzichten, adviezen en soms ook de eigenzinnige kijk op het jonge vakgebied leisure geven je een verhelderende blik op de ontwikkelingen, bedrijfsvoering en marketing.


"Kritische massa is mijns inziens de meest onderschatte sleutelfactor voor succes. Voldoende capaciteit in bedden, attracties of vierkante meters vormt de basis voor het kunnen realiseren van voldoende omzet om enerzijds krachtig in de markt te opereren en anderzijds de algemene kosten relatief laag te houden. Dat gezellige restaurantje met een topkeuken verdient succes, maar heeft het in praktijk vaak zo moeilijk. Daarom raad ik aan om op zowel bedrijfs- als concernniveau te streven naar het juiste schaalniveau. Anders zijn mooie producten op termijn toch ten dode opgeschreven.” - Het is een van de sterke management tips van Han Verheijden.

 
Must have

Een must have voor iedereen die start in deze branche maar zeker ook als je er al jaren in werkt. De adviezen zijn perfect te gebruiken door ondernemers en beleidsmakers. Het voorwoord is geschreven door Cees Slager (Molecaten / HISWA-RECRON).


Persoonlijke ontwikkeling

Han Verheijden heeft een extra intentie met ’40 cruciale management tips voor leisure – 20 columns die trends en markten verhelderen’. "Mijn persoonlijke waarnemingen interpreteerde ik met de in veertig jaar opgebouwde ervaring. Deze columns staan nu centraal in dit boek en om de bruikbaarheid te bevorderen heb ik per categorie ondernemerschap, gebiedsontwikkeling, concepten en trends, managementadviezen toegevoegd. Ik hoop dat dit boek voor jou een bouwsteen mag zijn in je persoonlijke kennisontwikkeling.”


Auteur: Han Verheijden
Uitvoering: Paperback, extra dik papier
Omvang: 100 pagina’s
Taal: Nederlands
Prijs: 17,50 euro (exclusief BTW)

Bestel nu

Link: https://www.nritmedia.nl/store/52/
Trefwoorden: management, leisure, toerisme, advies

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...