Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten

ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten

Hoe halen we meer uit ledenvoordeel? Voor deze vraag schakelt ANWB Reizen de hulp in van studenten: tweedejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management (ITM) van Hogeschool Tio duiken tijdens de 5-daagse bootcamp Tourism Business Innovation in de wereld van toerisme-innovatie. De projectweek staat volledig in het teken van leren door te doen: de studenten mogen zich vijf dagen lang vastbijten in het ledenvoordeel voor ANWB Reizen.

 

Nieuw concept voor ledenvoordeel

Na een kick-off in Pathé Leidsche Rijn gaan de toerismestudenten aan de slag met een uitdagende opdracht: ontwikkel een ledenvoordeelconcept voor producten van ANWB Reizen, waardoor leden zich gewaardeerd voelen én nieuwe leden kunnen worden aangetrokken. ANVR-voorzitter Frank Oostdam trapte de week af met een gastcollege: "Hartstikke leuk om de aftrap te mogen doen van deze projectweek. Voor de deelnemende Tio-studenten is het een prachtige manier om voeling te krijgen met een aantal belangrijke uitdagingen in de reissector.” 

 

Wie geeft het beste advies?
Tijdens een spannende finale op de laatste dag, vrijdag 29 november in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht, gaan de studenten de strijd met elkaar aan, want wie geeft ANWB Reizen het beste advies? Gert-Jan Bressers, Managing Director van FOX (onderdeel van ANWB Reizen) is benieuwd: "Ik ben erg nieuwsgierig naar de verschillende adviezen die we aan het eind van deze week gepresenteerd krijgen. Aan enthousiasme bij de studenten is hier in ieder geval geen gebrek, dus dat belooft wat!”

 

Praktijkles 3.0

De projectweek Tourism Business Innovation van Tio, die plaatsvindt van 25 t/m 29 november, staat volledig in het teken van de praktijk. De studenten gaan aan de slag met probleemcases, krijgen een kijkje achter de schermen en volgen inspirerende workshops. Aan het eind van de week brengen studenten een advies uit waar ANWB Reizen direct mee aan de slag kan. Zo ontstaat praktijkles 3.0: studenten leren van de praktijk in het bedrijfsleven, en het bedrijfsleven leert van de studenten. Win-win!

Link: https://www.tio.nl/internationaal_toeristisch_management/
Trefwoorden: Ledenvoordeelconcept, toerisme studenten, toerisme innovatie

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...