Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden

Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden
Natuurmonumenten zoekt een partner voor de exploitatie van een veerdienst van en naar Marker Wadden. Daarbij gaat het niet alleen om de transportvraag maar nadrukkelijk ook om het verzorgen van een belevenis op weg naar de nieuwste Nederlandse eilanden. 

In dit artikel vertellen we meer over de veerverbinding Marker Wadden, Marker Wadden, Natuurmonumenten, de partner die Natuurmonumenten zoekt en het proces Partnerselectie.

Wat verwacht Natuurmonumenten van de veerverbinding?
Om het haveneiland van het nieuwe natuurgebied Marker Wadden optimaal toegankelijk te maken wil Natuurmonumenten een robuuste, professionele en toekomstbestendige veerverbinding tussen Bataviahaven in Lelystad en de haven van Marker Wadden realiseren. Doelstelling is om minimaal 40.000 bezoekers per jaar met deze veerdienst te vervoeren. Om invulling te geven aan de bezoekersbeleving zoekt Natuurmonumenten een partner die zowel de vervoersvraag optimaal invult als een onvergetelijke belevenis organiseert voor de bezoeker van Marker Wadden.



Wat is de Marker Wadden?
Marker Wadden is een initiatief van Natuurmonumenten, met als doel de natuur van het Markermeer te herstellen. Het haveneiland van Marker Wadden is open voor publiek. De haven is bereikbaar voor pleziervaart en er zijn charterschepen die dagtochten naar Marker Wadden aanbieden. Er komt een goede ontvangstlocatie zodat met de nieuwe veerdienst meer bezoekers kunnen genieten van de natuur en dit nieuwe stukje Nederland. Daarbij is de ambitie van Natuurmonumenten om een bezoek aan de Marker Wadden in de top van de meest bijzondere uitjes in Nederland te laten behoren.

Meer dan een transportvraag
De overtocht naar Marker Wadden is een essentieel onderdeel van de beleving. De bezoeker beleeft het gevoel van lucht, ruimte en natuur op het Markermeer. Natuurmonumenten wil dus meer dan een transportvraag invullen; een fantastische beleving aanbieden met een partner die de waarden van Natuurmonumenten onderschrijft. Natuurmonumenten zoekt een partner voor de meerjarige exploitatie (10-25 jaar) van een veerdienst die zowel de vervoersvraag invult als een onvergetelijke belevenis organiseert voor de bezoeker van de Marker Wadden. 

Proces van partnerselectie
Geïnteresseerde partijen vinden meer informatie over de veerdienst en de Marker Wadden op www.natuurmonumenten.nl/partnerselectieveerdienst. Zij dienen hun interesse om deel te nemen aan de procedure om te komen tot een partner die de veerdienst gaat exploiteren, kenbaar te maken voor 16 december 2019. Dit doen partijen door het invullen van het ‘formulier 1e selectie Veerdienst Marker Wadden’ welke kan worden gedownload op de website. Daar staan ook de voorwaarden. 
 
Link: https://www.natuurmonumenten.nl/flevoland/partnerselectie-veerdienst
Trefwoorden: natuur, natuurbeleving, dagrecreatie

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...