Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 trekt 33,6% meer kampeerliefhebbers dan in 2018

Grootste kampeerevent van Nederland bevestigt met bijna 50.000 bezoekers populariteit kamperen

Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 trekt 33,6% meer kampeerliefhebbers dan in 2018

Op zondagmiddag begroette de Kampeer & Caravan Jaarbeurs de 48.276-ste bezoeker. Daarmee realiseerde de Jaarbeurs een groei van 33,6% procent ten opzichte van de beurs in 2018 en gaat editie 2019 de boeken in als de meest succesvolle van de laatste tien jaar. "Kamperen is populairder dan ooit en dat zien we ook terug in het aantal bezoekers”, aldus Judith Röling, beursmanager van het grootste kampeerevent van Nederland.

Tijdens de 2019-editie van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs waren er tientallen primeurs te zien op het gebied van caravans, campers, vouwwagens, tenten en accessoires. Daarnaast waren er tijdens het grootste kampeerevent van Nederland veel workshops en presentaties, onder meer voor beginnende camperaars. Het aantal kampeerauto’s groeit namelijk fors, zo blijkt uit de cijfers van de brancheorganisatie KCI (Kampeer & Caravan Industrie). "In totaal rijden er in Nederland nu zo’n 130.000 campers rond, meer dan een verdubbeling in 10 jaar”, aldus Leo Diepemaat, voorzitter van de brancheorganisatie. Ook de verkoop van nieuwe caravans zit in de lift: alleen al in de maand september werden er 15 procent meer verkocht dan in diezelfde maand vorig jaar. Daarmee steeg het aantal kampeermiddelen naar een nieuw Nederlands record: 555.789 caravans en campers. 

Nederland is een écht kampeerland: ruim 66 procent van de Nederlanders heeft wel eens gekampeerd, zo blijkt uit onderzoek. De ANWB becijferde dat ons land inmiddels 3,5 miljoen actieve kampeerders telt. De kampeerhype gaat deze maand door, want oktober is kampeermaand bij de dealers, die deze maand soms zelfs op zondag geopend zijn.

Link: https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx
Trefwoorden: Beurs, kampeerbeurs, caravanbeurs

||| Blogs |||

29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/06/20
Innovatievouchers verblijfsrecreatie groot succes
De Zeeuwse innovatievouchers hebben investeringen in de verblijfsrecreatie aangejaagd. Hoe hebben ze dat gerealiseerd?
03/06/20
Snelfietsroutes toeristisch benutten
DMO’s kunnen het snelfietsnetwerk in hun regio benutten om de fietsbeleving te optimaliseren en een aantrekkelijk aanbod voor de e-bike op te bouwen. Dat schrijven RBT Heuvelrug & Vallei en NBTC Holland Marketing in een gezamenlijke verkenning.
02/06/20
Brussels Airport renoveert belangrijkste start- en landingsbaan
Brussels Airport renoveert van 13 juli tot en met 23 augustus start- en landingsbaan 07L/25R met str...
02/06/20
EuroParcs breidt uit in Limburg en België
EuroParcs heeft een belang genomen in twee vakantieparken in Nederlands en Belgisch Limburg.
31/05/20
Staatsbosbeheer stopt definitief met paalkampeerterreinen
Alle 17 paalkampeerterreinen van Staatsbosbeheer gaan na de coronacrisis niet meer open. Bepaalde gebruikers veroorzaakten te veel overlast op deze kampeerterreinen zonder voorzieningen midden in de natuur.
31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
30/05/20
Meer walstroom rond Waddenzee
Havens rond de Waddenzee krijgen 400 stekkers voor walstroom
29/05/20
Ons virtueel prikbord van inspiratie: Zandstuve ontwikkelt 1,5 meter lied
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.