Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek

NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek
Foto: NP Utrechtse Heuvelrug
Op zaterdag 19 oktober gaat, na het succes van 2018, de tweede Beleefweek van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug van start. De Beleefweek staat in het teken van de herfst. Tijdens de herfstvakantie, van zaterdag 19 oktober tot en met zondag 27 oktober kan iedereen, van jong tot oud, op een actieve manier kennismaken met de rijke natuur en historie van Nationaal Park  Utrechtse Heuvelrug.

Op zaterdag 19 oktober wordt de beleefweek feestelijk geopend met zoveel mogelijk kinderen en hun (groot)ouders om 11.00 uur bij Kasteel Groeneveld in Baarn. De wethouder van de gemeente Baarn, Erwin Jansma, geeft het startschot voor de speurtocht Ben de Boomwachter op het landgoed. Uit het BEN-boek (een reuze-boomboek) zijn de materialen verdwenen die Ben gebruikt om de bomen te verzorgen. Wat volgt is een leuke en spannende zoektocht door het park. Op elke plek is een opdracht voor de kinderen die ze in een werkboekje kunnen zetten en een leuk weetje of achtergrondinformatie voor volwassenen.


Meer dan 30 verschillende activiteiten

Tijdens de Beleefweek worden er in het hele Nationaal Park elke dag meerdere activiteiten georganiseerd. Zo kun je op zoek naar kabouters, ga je met herders schapenhoeden op de heide, ontdek je de Fabeltjeskrant & natuur bij Kasteel Groeneveld, volg je stoere workshops bij het Nationaal Militair Museum, speur je met een gids naar de mooiste paddenstoelen, ontdek je Woudenberg op de step en nog veel meer...

Organisatie

Dankzij de actieve inbreng en medewerking van een groot aantal gastheren, ondernemers, landgoedeigenaren, terrein beherende organisaties, vrijwilligers, Provincie Utrecht en IVN Natuureducatie en het Regionaal Bureau Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei belooft het een onvergetelijke week te worden.

Het complete programma met meer dan 30 activiteiten is te vinden op www.np-utrechtseheuvelrug.nl/beleefweek2019

Trefwoorden: natuur, evenement, regio, regiomarketing, nationaal park

CELTH




||| Nieuws |||

18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
18/08/25
750 Ajax shirts met SAIL embleem
Voetbalclub Ajax en SAIL 2025 slaan handen ineen voor een bijzondere samenwerking. Speciaal voor de jubileumeditie van SAIL brengt Ajax een gelimiteerde versie van het uittenue 2025/2026 uit, voorzien van een exclusief SAIL 2025-embleem.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...