Geplaatst op: 09-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek

NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek
Foto: NP Utrechtse Heuvelrug
Op zaterdag 19 oktober gaat, na het succes van 2018, de tweede Beleefweek van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug van start. De Beleefweek staat in het teken van de herfst. Tijdens de herfstvakantie, van zaterdag 19 oktober tot en met zondag 27 oktober kan iedereen, van jong tot oud, op een actieve manier kennismaken met de rijke natuur en historie van Nationaal Park  Utrechtse Heuvelrug.

Op zaterdag 19 oktober wordt de beleefweek feestelijk geopend met zoveel mogelijk kinderen en hun (groot)ouders om 11.00 uur bij Kasteel Groeneveld in Baarn. De wethouder van de gemeente Baarn, Erwin Jansma, geeft het startschot voor de speurtocht Ben de Boomwachter op het landgoed. Uit het BEN-boek (een reuze-boomboek) zijn de materialen verdwenen die Ben gebruikt om de bomen te verzorgen. Wat volgt is een leuke en spannende zoektocht door het park. Op elke plek is een opdracht voor de kinderen die ze in een werkboekje kunnen zetten en een leuk weetje of achtergrondinformatie voor volwassenen.


Meer dan 30 verschillende activiteiten

Tijdens de Beleefweek worden er in het hele Nationaal Park elke dag meerdere activiteiten georganiseerd. Zo kun je op zoek naar kabouters, ga je met herders schapenhoeden op de heide, ontdek je de Fabeltjeskrant & natuur bij Kasteel Groeneveld, volg je stoere workshops bij het Nationaal Militair Museum, speur je met een gids naar de mooiste paddenstoelen, ontdek je Woudenberg op de step en nog veel meer...

Organisatie

Dankzij de actieve inbreng en medewerking van een groot aantal gastheren, ondernemers, landgoedeigenaren, terrein beherende organisaties, vrijwilligers, Provincie Utrecht en IVN Natuureducatie en het Regionaal Bureau Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei belooft het een onvergetelijke week te worden.

Het complete programma met meer dan 30 activiteiten is te vinden op www.np-utrechtseheuvelrug.nl/beleefweek2019

Trefwoorden: natuur, evenement, regio, regiomarketing, nationaal park

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...