Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-10-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

De oudste horecavakbeurs van Nederland viert haar 65e verjaardag. Vanochtend gaven Rob van de Wiel (Directeur MECC Maastricht), Dirk Beljaarts (Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland) en Hubert Mackus (Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit) het feestelijke startschot voor de opening van de jubileumeditie in MECC Maastricht. Vijfenzestigjaar BBB is een mijlpaal. Blijven investeren in de ontwikkeling van een beurs is de sleutel tot succes. De komende drie dagen staat Maastricht in het teken van meer horeca succes. 


365 dagen horeca 

De vakbeurs BBB is slechts een onderdeel van het BBB platform, dat het hele jaar door activiteiten organiseert en daarbij blijft inspelen op vernieuwingen en ontwikkelingen in de horecasector. Dit bereikt een hoogtepunt tijdens de beursdagen. Directeur MECC Maastricht Rob van de Wiel: "Wat betreft horeca willen we als BBB niet alleen drie mooie beursdagen neerzetten. Het is belangrijk om het hele jaar door contact te houden en de verbinding te zoeken, 365 dagen horeca. Het is juist door deze contacten dat we precies weten wat er speelt, welke uitdagingen er zijn en hoe we hierop kunnen inspelen door innovaties. Dit gaan we de komende dagen ook zien. BBB Maastricht verdwijnt voorlopig zeker niet van de menukaart.” 


Innovatie en inspiratie 

Het platform BBB is zeer waardevol voor de horeca. Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland, Dirk Beljaarts: "De horeca is bij uitstek de branche die 24/7 leeft. Inspiratie opdoen houdt niet op aan het einde van de beurs, dus het BBB platform is zeker een goed initiatief om dit een jaar lang vast te houden en elkaar te blijven vinden. Als branche verdienen we dat ook, de horeca heeft op jaarbasis immers 22 miljard omzet. Je moet als branche blijven innoveren en vooral blijven kijken naar je onderneming en naar je gast. En de BBB is bij uitstek de plek om je laten inspireren.” 


Belang voor de arbeidsmarkt

Limburg staat bekend om haar gastvrijheid en dat kan niet zonder goede horeca. Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit, Hubert Mackus: "In Limburg zijn ca. 40.000 mensen actief in de leisure branche, waarvan de helft werkzaam in de horeca. Samen met horecapartijen moeten we ervoor blijven zorgen dat er voldoende arbeidskrachten actief blijven in het vak. Dit is wel een belangrijke uitdaging en daarom is het BBB platform uitermate geschikt om te verbinden en een verdere kwaliteitsslag te maken in de branche.”

BBB wil internationaal een toonaangevende rol spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. 

Link: https://www.bbbmaastricht.nl
Trefwoorden: Horeca vakbeurs, jubileumeditie horeca vakbeurs

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.