Geplaatst op: 16-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing

Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing
Mariska Snoek.
Afgelopen week werd marketeer Mariska Snoek van Vakantiepark Het Stoetenslagh toegevoegd aan de sprekers voor vakadag Marketing D-day bij Emesa in Amsterdam. Waarom is dat waardevol?

Mariska heeft enkele jaren geleden met het management en extern adviseur Martin van Kranenburg duidelijke keuzes gemaakt, waarmee zij zich onderscheidden tussen al die andere accommodaties. 

Snoek heeft daardoor het hele proces gevoed en ze werkt nog steeds met de keuzes die toen zijn gemaakt. Dat maakt haar een prachtige aanwinst voor Marketing D-Day op donderdag 3 oktober. Niet alleen de strategie kent ze als geen ander maar ze kan ook uitleggen waar ze in de praktijk mee werkt. Wat werkt goed en wat niet? Dat zijn net de punten die andere marketeers en managers willen weten.

Gewaagde omslag in doelgroep

Stoetenslagh biedt midden in Nederland een strandvakantie aan en richt zich op gezinnen met kinderen en tieners. Juist vanwege de doelgroep (gezinnen die beslissen maar ook tieners met hun eigen wensen) was online marketing voor Stoetenslagh cruciaal. 

Daarbij hield zij samen met het management de online strategie scherp in de gaten. Jongeren en gezinnen willen graag een strandvakantie maar hoe richt je de marketingmix dan in voor de boekingen? Twee jaar geleden werd de strategie bijgesteld en wat zijn nu de leerpunten in de praktijk?

Mariska Snoek maakt deel uit van het team van 8 sprekers voor Marketing D-Day. 
Uiteraard wordt gezorgd voor goede netwerkmomenten.

Trefwoorden: marketing, accommodatie, camping, leisure, Emesa

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/20
Hoe worden Nederlandse vakantieparken nu geboekt?
PleisureWorld NRIT vroeg bij drie grote reserveringssystemen in de de markt, Stratech, Booking Experts en Holiday Media de boekingscijfers op. Met als hamvraag: Hoe staan de boekingen er op dit moment voor?
20/05/20
MarketingOost lanceert heatmap en dashboard voor vrijetijdseconomie
Marketing Oost presenteert een heatmap van drukke locaties in de provincie.
19/05/20
Landal bouwt klein, luxe en duurzaam vakantiepark in Friesland
Landal GreenParks breidt uit met een nieuw vakantiepark met 59 luxe en duurzaam gebouwde vakantiewoningen in Friesland. Vanuit Landal Elfstedenhart kan men een deel van de Elfstedentocht schaatsen, fietsen of wandelen.
15/05/20
De Romanov Residence: de overtreffende trap in glamping
LuxeTenten heeft de eerste Romanov Residence geplaatst op vakantiepark De Pier in Uden. Deze luxe tent lodge voor zes personen is ontwikkeld door glampingspecialist LuxeTenten in samenwerking met topdesigners Wilfried Baeten en Pieter Laureys.
11/05/20
Résidence Koningshof Schoorl neemt afscheid van keten en gaat zelf verhuren
Dat de keuze voor een verhuurorganisatie niet in beton is gegoten zagen we begin dit jaar toen veel strandhuisjes Landal inruilden voor Roompot. Maar we zien ook een tegenovergestelde ontwikkeling, van aansluiting bij een keten naar eigen verhuur.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
08/05/20
PUUR Exloo naar Landal GreenParks
Landal GreenParks mag het nieuwe luxe bungalowpark PUUR Exloo gaan verhuren. Andere ketens die het park ook wel aan hun portfolio hadden willen toevoegen, hebben het nakijken.
01/05/20
EuroParcs nieuwe eigenaar van vakantiepark Laag Kanje
Vakantiepark Laag Kanje in Maarn is verkocht aan EuroParcs. Laag Kanje is het 15e resort van EuroParcs in Nederland.